به گزارش پارس، تسنیم به نقل از پایگاه خبری ترند نوشت: شرکت ساسول آفریقای جنوبی اعلام کرد، هنوز هیچ اقدامی برای ورود مجدد به بازار ایران پس از لغو تحریم ها انجام نداده است.

بر اساس اعلام ساسول، این شرکت  به صورت منظم پتانسیل های فرصت های سرمایه گذاری جهانی را مورد ارزیابی قرار می دهد تا بتواند از نظر استراتژیک تصمیمات درستی بگیرد، اما در مرحله کنونِی، ساسول هیچ چشم اندازی را در ایران دنبال نمی کند.

ساسول در سال 2013، سهام خود در شرکت آریا ساسول پلیمر ایران را فروخت و از آن زمان هیچ سرمایه گذاری یا فعالیتی در ایران نداشته است.

پیشتر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که ساسول تمایل خود برای ورود مجدد به صنعت پتروشیمی ایران را به اطلاع مقامات این کشور رسانده، اما فلیتوود گروبلر، معاون اجرایی ساسول این ادعاها را تکذیب کرد.

گرابلر افزود: «هرچند ساسول معتقد است که پروسه بازگشت ایران به عرصه تجارت بین الملل موجب ارتقاء تجارت جهانی در منطقه خواهد شد، اما ما نه مشارکتی در این زمینه داریم و نه علاقمندی خودمان را برای سرمایه گذاری مجدد در ایران به اطلاع مقامات ایران رسانده ایم.»

تمبیسیل ماجولا، معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی در جریان سفر هفته گذشته خود به تهران اعلام کرد که پرتوریا  فن آوری جی تی ال (تبدیل گاز به مایع) را در اختیار ایران قرار خواهد داد و 2 واحد جی تی ال برای تهران احداث خواهد کرد.

ساسول قبلا مذاکراتی با ایران در مورد توسعه اولین پروژه جی تی ال کشور انجام داده بود. این پروژه شامل توسعه فاز 14 میدان پارس جنوبی ایران و تبدیل گاز تولیدی این فاز به گاز مایع بود.

اما ساسول در نهایت در سال 2006 به دلیل مسائل فنی و فشارهای خارجی از این طرح کنار کشید.