به گزارش پارس، علی رمضانی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: در حال حاضر بازار محصولات پتروشیمی با عمق کمی متاثر از عدم رونق در بخش ساخت و ساز و پروژه های عمرانی روبه رو است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای کاهش رکود در بازار محصولات پتروشیمی نیازمند راه اندازی بازار مسکن و پروژه های عمرانی هستیم.

این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه کاهش صادرات نیز یکی دیگر از دلایل رکود در بازار پتروشیمی محسوب می شود، افزود: حجم صادرات محصولات پتروشیمی به عراق نیز کاهش یافته و با توجه به درگیری های نظامی در این منطقه نیاز به مصرف پلاستیک ها در این کشور به حداقل رسیده است.

وی تاکید کرد: حجم صادرات به پاکستان نیز در ماههای گذشته افت داشته و در بازار پلاستیک ها به دلیل کیفیت نامطلوب کالاها، تولیدکنندگان داخلی قادر به رقابت با کشورهایی دیگر نیستند، از این رو بازارهایی مانند ترکیه هم از دست رفته اند.

رمضانی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در شرایط رکود فعلی، کاهش قیمت ها توسط مجتمع های پتروشیمی و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات برای صادرکنندگان بتواند اندکی بازار کم رمق پتروشیمی ها را رونق دهد.

وی همچنین یکی دیگر از دلایل رکود بازار محصولات پتروشیمی را انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات خواند و افزود: علاوه بر انتظارها برای اعلام نتایج مذاکرات که توانسته بیش از همیشه بر بازار پلیمرها اثرگذار باشد، بازار محصولات پتروشیمی با رکود ناشی از ماه رمضان نیز درگیر است. از این رو به نظر می رسد اکثر فعالان این حوزه در انتظار اعلام نتایج مذاکرات برای تصمیم گیری در خصوص از سرگیری معاملات هستند.