به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  درباره صحبت ها رئیس جمهور در مراسم هفته محیط زیست،مبنی براینکه "تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود "به خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت:اظهارنظرها ی نسنجیده خسارت های جبران ناپذیری را درپی دارد،درحال حاضر که ما در بطن مذاکرات هستیم و باید با اظهار نظرهای خود صلابت جمهوری اسلامی ایران را نشان دهیم گفتن چنین صحبت های چه معنای دارد.

وی افزود:صحبت های آقای روحانی در مورد اینکه آب خوردن مردم هم به تحریم وابسته است  واقعا نسنجیده بود و باعث شد که تیم مذاکره کننده در گفت و گوهای خود تضعیف و طمع دشمنان نسبت به ایران بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت بالای دارد و این امر قابل کتمان نیست تاکید کرد:همه کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی معتقدند که تحریم بین 10 الی 20 درصد بر اقتصاد کشور اثرگذاشته است.حال اگر تحریم ها هم برداشته شود تنها درصد یاد شده می تواند اثر بخشی داشته باشد.

ایران در اوج عزت و قدرت است

نقوی حسینی اذعان داشت:اینگونه موضع گیری ها خسارت های زیادی را به بار خواهد آورد و برای کشور و ملت ما هیچ ارمغانی ندارد.ایران در اوج عزت و قدرت است چرا باید با این صحبت ها وضعیت خودمان را متزلزل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:اگر کشورهای 1+5 حاضر شدند پشت میز مذاکره با ایران بنشینند به این دلیل نیست که دلشان برای ایران و ملت ما سوخته است،آنها دلی ندارند که به خاطر ما به رحم بیاید؛حتی به خاطر بشریت و دموکراسی هم چنین کاری را انجام نمی دهند.تمام این اتفاق ها فقط به خاطر عظمت ایران است.

 

اقتدار رهبری و مردم باعث شد کشورهای 1+5 برای برداشته شدن تحریم ها مذاکرات را آغاز کنند

وی افزود:اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم باعث شد که کشورهای 1+5 برای برداشته شدن تحریم ها مذاکرات را آغاز کنند.آنها به ایران نیاز دارند.درغیر اینصورت شک نکنید که زورشان می رسید کشور ایران را نابود می کردند.

نقوی حسینی اذعان داشت:رئیس جمهور مانند ملت ایران مقاوم باشد و با برخی از صحبت ها دل دشمنان را شاد نکند،این گونه صحبت ها به جریان مذاکرات کمک نمی کند و تنها نشانه ضعیف ایران است.

وی گفت:واقعیت این است که ایران بسیار قوی وقدرتمند می باشد و هیچ تحریمی نمی تواند آن را از پای درآورد.