پايگاه خبري تحليلي «پارس»- آمریکا 104 نیروگاه تولید برق هسته ای دارد و شمار نیروگاه های برق این کشور معادل 24 درصد از کل نیروگاه های تولید برق هسته ای در دنیا است. در فرانسه نیز 59 نیروگاه تولید برق هسته ای وجود دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس» به نقل از آژانس بین المللی انرژی، در سال 2012 میلادی در مجموع 436 نیروگاه هسته ای در دنیا وجود داشته که بیشترین تعداد از آنها در آمریکا قرار داشته است. در این سال 104 نیروگاه تولید برق هسته ای در آمریکا و 59 نیروگاه هسته ای در فرانسه وجود داشته است. آمارها همچنین نشان می دهد در سال مورد مطالعه 53 نیروگاه برق هسته ای در ژاپن و 31 نیروگاه تولید برق هسته ای در روسیه وجود داشته است. کره جنوبی نیز در سال 2012 میلادی 20 نیروگاه تولید برق هسته ای داشته است. 

در این سال 24 درصد از نیروگاههای تولید برق هسته ای در دنیا در آمریکا بوده و سهم فرانسه کمتر از 12 درصد بوده است. 

ششمین کشور صاحب برق هسته‌ای، انگلستان بود که دارای 19 نیروگاه برق هسته ای بود و در کانادا هم 18 نیروگاه برق هسته ای وجود داشته است. آلمان هشتمین کشور بزرگ مالک نیروگاه های هسته ای در دنیا است و این کشور در سال مورد مطالعه دارای 17 نیروگاه برق هسته ای بوده است. هند، اوکراین و چین از نظر شمار نیروگاه های برق هسته ای در دنیا در جایگاه هشتم تا یازدهم هستند.

طبق این گزارش در سال 2012 میلادی پاکستان دو نیرو گاه برق هسته ای داشت و کشورهای ارمنستان، لیتوانی، هلند و اسلوانی همگی دارای یک نیروگاه برق هسته ای بودند.