به گزارش پارس به نقل از ايران و جهان، محمد ابراهيم امين كه در گردهمايي مديران شركت سهامي بيمه ايران سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: ما براي اينكه صنعت بيمه موفق و در خدمت نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم ايران داشته باشيم، بايد ويژگي هايي داشته باشيم كه اين ويژگي ها باعث اعتبار كار بيمه گري و منبعث از امر بيمه گري است.

رييس كل بيمه مركزي با تاكيد بر اهميت نقش شركت بيمه ايران در رويكرد حرفه اي صنعت بيمه كشور، تصريح كرد: مديران و كاركنان شركت بيمه ايران، مخزن تجمع تجربه و تخصص در صنعت بيمه به شمار مي روند و همه شركت هاي بيمه كه تاسيس شدند به نوعي مستقيم و غيرمستقيم از مديران وكارشناسان بيمه ايران و يا از فرهنگ، سنت و تجارب اين شركت استفاده كردند.
وي با اشاره به اين نكته كه صنعت براي حركت در مسير توسعه، به نوسازي نياز دارد، خاطرنشان كرد: اگر همواره به نقاط قوت بپردازيم، به آن بباليم و مغرور شويم و نقاط ضعف را برطرف نكنيم طبيعتاً آثارش كل صنعت بيمه را در برمي گيرد.
امين اظهار داشت: اصلاحات، نوسازي و بازمهندسي در شركت بيمه ايران به معني بازسازي و مهندسي در صنعت بيمه كشور است و به همين لحاظ برنامه ها، تصميمات و روش هايي كه شركت بيمه ايران در كار بيمه گري دنبال مي كند به عنوان الگو در صنعت بيمه بسيارمهم بوده و اگر اين الگو در چارچوب ملاحظات كلان صنعت بيمه قرار نگيرد، بي ترديد در صنعت بيمه كشور انحراف رخ مي دهد.

رييس كل بيمه مركزي ابراز اميدواري كرد صنعت بيمه به سمت رفع نقاط ضعف، تقويت نقاط قوت و استفاده از فرصت هاي پيش رو و رويارويي با تهديدات احتمالي حركت كند.
شايان ذكر است دومين مجمع فصلي شركت سهامي بيمه ايران آبان ماه سال جاري در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد.