به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد حسینی ظهر امروز در نخستین همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در مشهد مقدس اظهار کرد: صندوق توسعه ملی یکی از تدابیر رهبر معظم انقلاب برای مقابله با تحریم‌ها است. وی افزود: در حال حاضر نقدینگی صندوق توسعه ملی ۷۰ میلیارد دلار است و قطعا اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود همین میزان نیز در اختیار کشور نبود. حسینی عنوان کرد: اگر این ذخایر نبود باید دست به دامن بانک‌های جهانی می‌شدیم.

وی عنوان کرد: صندوق ملی کویت در سال ۱۹۵۳ ایجاد شد و الان ۵۳۰ میلیارد دلار ذخیره دارد، نروژ به عنوانی کشوری نفت خیز، تمام درآمدهای نفتی را به صندوق توسعه ملی اختصاص می‌دهد و نزدیک ۹۵۰ میلیارد دلار در آن صندوق وجود دارد و کسی حق ندارد از آن برداشت کند و تنها از سود این صندوق که به تامین اجتماعی اختصاص پیدا می‌کند استفاده می‌شود. حسینی گفت: در برنامه‌های چهارم و پنجم، مسئله نفت جدی‌تر وارد بودجه می‌شود و همه منابع نفتی در بودجه هزینه می‌شود.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: در سالهای دور ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و این کار درستی نیست که نفت بفروشیم و جبران یارانه‌ها را بدهیم. حسینی بیان کرد: انصافا در سه چهار سالی که این صندوق تاسیس شده اگر تدبیر رهبری و مدیریت مجلس نبود با این رشد روبه‌رو نبودیم. وی بیان کرد: هر دولتی که بر سرکار باشد مردم از آنها توقع رفاه و عمران دارند، شما باید بدانید که ۷۰ میلیارد دلار منابع مردمی در این صندوق است.

حسینی بیان کرد: صندوق توسعه ملی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، این ۷۰ میلیارد دلار می‌تواند ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کند و کشور را رشد دهد.