به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده درباره مهم ترین چالش های ترانزیت در کشور گفت: باید اولویت بندی شبکه های ریلی برای کالای ترانزیت و کالای عبوری داشته باشیم که در این زمینه هماهنگی بیشتری بین ارگان ها و سازمان ها نیاز است که البته از قبل شروع شده و باید افزایش یابد.

بعضی ازقوانین باید اصلاح و بازنگری شوند

وی با تاکید بر اینکه کالاها باید زمان کمتری را در پایانه های بنادر و ایستگاه های ریلی برای عبور بین دو کشور سپری کنند، گفت: دلیل بعضی از تاخیرات مربوط به کشور ما و برخی نیز به کشورهای مجاور مرتبط است که در این زمینه نیاز به برگزاری نشست های بین المللی با کشورهای همسایه و اصلاح بعضی از قوانین است چون بعضی از قوانین مربوط به سال های گذشته است که باید بازنگری و اصلاح شوند.

ضرورت ورود و دخالت بیشتر بخش خصوصی

افندی زاده با اشاره به ضرورت ورود و دخالت بیشتر بخش خصوصی در این بخش اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان، توسعه حمل و نقل ترکیبی و بنادر خشک بسیار مهم است که این موضوع می تواند زمان توقف و رسوب را در بنادر کاهش دهد.

ضرورت تکمیل شبکه های بزرگراهی و آزادراهی

مشاور وزیر راه در امور حمل و نقل و موافقتنامه های بین المللی شرکت فعال ایران در اجلاس ها، نشست های دو یا چند جانبه را از دیگر موارد مهم در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: موضوع بعدی در این زمینه اتصال شبکه های بزرگراهی و آزادراهی است که باید تکمیل شوند و برای این کار نیاز به افزایش توسعه زیرساخت ها و هماهنگی در مدیریت ها داریم.

وی ادامه داد: با انجام این گونه اقدامات می توانیم بازار خوبی که در دنیا وجود دارد را متوجه کشور خودمان کنیم و کاری کنیم که بازار دنیا به سمت کشور ما جذب شود.