به گزارش پارس به نقل از فارس، پدرام زادنو عزیزی با اشاره به آخرین تحولات بازار سکه آتی و نوسان آن پس از رخدادهای سیاسی بین المللی، اظهار داشت: با آمدن اخبار مثبت سیاسی، نرخ سکه در بازار و معاملات آتی با کاهش مواجه شد، اما این کاهش قیمت موجب از رونق افتادن معاملات نشد، بلکه هرچه نوسان سکه افزایش می یابد، به نسبت حجم معاملات با رشد همراه می شود.

وی با اشاره به اینکه حجم معاملات نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است، افزود: اخیرا نیز سررسید سکه برای تیرماه ۹۳ راه اندازی و پس از آن شاهد استقبال سرمایه گذاران از آن بودیم، چرا که افق سرمایه گذاری بلند مدت موجب اطمینان خاطر بیش تر آنان می شود.

مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا با بیان اینکه پس از اتمام دوره سررسید قراردادهای آتی دی ماه ۹۲، سررسید شهریور ۹۳ راه اندازی خواهد شد، گفت: افزایش زمان سررسیدها، به رشد معاملات آتی کمک می کند.

  امروز تمام سررسیدهای معاملاتی سکه با کاهش قیمت معامله می شوند، به طوری که قرارداد آتی سکه طلا (سال ۹۲) ، تحویل دی ماه با قیمت ۸۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان، بهمن ماه ۸۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان، اسفندماه ۸۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شود.

براین اساس قرار داد آتی سکه طلا تحویل اردیبهشت ۹۳ به نرخ ۹۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان و تیرماه نیز ۹۲۴ هزار تومان خرید و فروش می شود.

بیشترین حجم سرمایه گذاری در ۲ سررسید پایانی معاملات آتی سکه برای سال آینده، اختصاص دارد، به طوری که قرارداد تحویل تیرماه ۷۱۲ مورد و اردیبهشت ماه نیز ۵۹۰ مورد معامله انجام شده و به همین نسبت ارزش این معاملات نیز افزایش چشمگیری نسبت به سایر قراردادها دارد.