به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا نادری معاون فنی و امور گمرکی گمرک با اشاره به طلب ۱۸۰ میلیاردی ایران خودرو از گمرک گفت: ایران خودرو طلبی از گمرک ندارد.

نادری افزود: در جلسات برگزار شده با ستاد سوخت و خودرو سازان، گمرک درخواست کرد که گواهی اسقاط را که صادر می شود به صورت مکانیزه و سیستمی باشد که گمرک ایران بتواند به گمرکات مربوطه ابلاغ کند.

وی ادامه داد: همچنین در قانون برنامه و بودجه تکلیف شده که برای پیشگیری از مشکل در اجرای قوانین و مصوبات کلیه مجوزها و مکاتبات مکانیزه شود اما ارائه گواهی اسقاط مکانیزه توسط ستاد سوخت هرماه به ماه دیگر موکول شد و تا کنون هیچ گواهی اسقاط مکانیزه ای به گمرک ارائه نشده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک تصریح کرد: طبق بخشنامه ابلاغ شده مقرر شده بود خودروسازان با ارائه هر برگ اسقاط خودرو بر حسب نوع خودرو از میزان حقوق ورودی متعلق به آن کالایی که توسط خودروسازان و یا وارد کنندگان وارد می شود به همان میزان از حقوق ورودی کسر شود لذا کسر مبلغ یک و نیم میلیون تومان از هزینه های گمرکی نیز صحت ندارد.

نادری در ادامه افزود: اکنون گمرک زیر سوال است و دستگاه های نظارتی از گمرک انتظار دارند که در راستای اجرای قانون فقط گواهی اسقاط مکانیزه را قبول کند.

وی با اشاره به رقم ۱۸۰ میلیاردی طلب ایران خودرو از گمرک گفت: این رقم ارائه شده از جانب گمرک نیست و گمرک آن را تائید نمیکند.