به گزارش سراج24؛ مدیریت ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شناسایی و بازگشت پیکر مطهر هشت تن از شهدای مدافع حرم به میهن اسلامی خبر داد.

در متن اطلاعیه آمده است: به حول و قوه الهی، در راستای پیگیری دستور سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان سوریه که فرمودند:"خداوند به بهترین وجه از شما قبول بفرماید. خواهش می کنم ادامه موضوع خصوصاً باقیمانده مفقودین جنوب و خان طومان با جدیّت دنبال شود. دستتان را می بوسم. " باستحضار ملت عظیم الشأن ایران می رساند:

بحمدالله به برکت خون این شهید والامقام و دیگر شهدای مدافع حرم و تلاش شبانه روزی گروه تفحص تعاون رزم ایثارگران سپاه و نیروی قدس برای تفحص و کشف پیکر مطهر شهدا، با الطاف خداوند متعال هویت پیکر مطهر هشت شهید مدافع حرم از استان های تهران، گرگان، تهران، کرمانشاه، قزوین و گیلان ازطریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه شناسایی، تأیید و به میهن اسلامی بازگشته است.

پیکر مطهر این شهدای عزیز برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس به زادگاه خویش رهسپار خواهند شد.

همچنین مراسم های تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدا در استان ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

اخبار مربوط به کشف و تأیید هویت پیکر مطهر شهدای مدافع حرم صرفا از طریق ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اطلاع ملت شهیدپرور ایران خواهد رسید.

اسامی شهدای والامقام به این شرح است:

۱ شهید مهدی ذاکرحسینی از تهران

۲ شهید علی آقاعبدالهی از تهران

۳ شهید حسن اکبری از تهران

۴ شهید سید مصطفی صادقی از تهران

۵ شهید رضا عباسی از کرمانشاه

۶ شهید غلامعلی تولی از گرگان

۷ شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان

۸ شهید الیاس چگینی از قزوین