۱- رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری با ارائه یک تحلیل دقیق و یک چشم‌انداز امیدبخش از تحولات غرب آسیا و ظهور طوفان بی‌سابقه سیاسی و نظامی فرمودند:
– زلزله ۱۵ مهر ، یک شکست نظامی و اطلاعاتی غیرقابل ترمیم است.
– سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم صهیونیستی با این زلزله ویران شده است.
– وقتی ظلم و جنایت و درنده‌خویی از حد گذشت باید منتظر طوفان بود.
– مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها صددرصد خلاف واقع و دروغ است.
– جوانان فلسطینی بیدارند، طراحان فلسطینی با مهارت مشغول کارند.
– آمریکا و انگلیس از دولت جنایتکار و خونخوار صهیونیستی حمایت می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با رونمایی از ابعاد عملیات «طوفان الاقصی» از پدیداری یک قدرت نظامی مستقل در بخشی از ملت مسلمان فلسطین در غزه خبر دادند. این درست تصویری است که رژیم صهیونیستی از آن وحشت دارد و نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد.
۲- شنبه گذشته حماس و جهاد اسلامی که در خط مقدم مقابله با شرارت‌های رژیم جعلی اسرائیل هستند عملیات طوفان‌الاقصی را کلید زدند و آتش به خانه عنکبوت انداختند. اسارت دهها سرباز و ژنرال صهیونیستی، شکستن دیوار حائل و به غنیمت گرفتن صدها سلاح و کشتن سربازان صهیونیستی و … نشانه ورق خوردن برگ زرینی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین دارد. صهیونیست‌ها از این روز به عنوان «روز سیاه» در حیات ننگین اشغالگری یاد می‌کنند!
۳- چهارمین روز نبرد با برتری نیروهای مقاومت و استیصال و سردرگمی اشغالگران سپری شد. رژیم صهیونیستی هیچ راه حلی جز تسلیم برای خاموش کردن طوفان‌الاقصی ندارد.
بمباران‌های وحشیانه غزه ، قتل عام غیرنظامیان به‌ویژه کودکان و زنان، ویران کردن خانه‌ها ، بستن آب و برق و دیگر نیازهای اولیه انسانی مردم غزه ، راه‌حل پایان دادن به بحرانی که حیات اشغالگری را نشانه گرفته، نیست. اگر راه‌حل بود آنها اکنون پس از ۷۰ سال اشغالگری درگیر جنگ«طوفان الاقصی» نبودند.
جهان اکنون مشغول ثبت جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه است. پرونده جنایات صهیونیست‌ها با این ثبت تاریخی قطورتر می شود تا روز یوم الحساب در این دنیا و آن دنیا مورد بررسی قرار گیرد.
دستاوردهای این نبرد بی‌شمار است کمترین دستاورد آن شکست عادی‌سازی دولت‌های عرب با رژیم اشغالگر قدس است.
۴- خدا رحمت کند مرحوم آیت الله حائری شیرازی را او از تفسیر آیه ۱۴ سوره حشر لاَ یُقَاتِلُونَکُمْ‌ جَمِیعاً إِلاَّ فِی‌ قُرًى‌ مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ‌ وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ‌ بَیْنَهُمْ‌ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ‌ جَمِیعاً وَ قُلُوبُهُمْ‌ شَتَّى‌ ذلِکَ‌ بِأَنَّهُمْ‌ قَوْمٌ‌ لاَ یَعْقِلُونَ‌ . 
 یک راهبرد قرآنی برای مبارزه با صهیونیسم استخراج کرد و آن «ورود به حصار» بود، رزمندگان فلسطینی از این راهبرد فتح و پیروزی عملیات طوفان الاقصی را خلق کردند.
قرآن می گوید ؛ « تو قلعه را بشکن وارد حصار آنان بشو آنها دست‌ها را بالا می‌برند آنها محال است قتال کنند مگر اینکه پشت دیوار باشند تو دیوار را خراب کن آنها تسلیم خواهند شد.»
اکنون دیوار حائل فروریخته است . این راهبرد باید کلید فتح و رمز پیروزی‌های بعدی تلقی شود.
حزب الله در جنگ سی و سه روزه ابتدا همین کار را کرد. اکنون که دیوار فرو ریخته باید در اتاق جنگ مقاومت فعال کردن دیگر خطوط نبرد در دستور کار باشد. رژیم صهیونیستی در این وادی دیگر نمی‌تواند از برتری هوایی به عنوان یک حصار و دیوار برای ادامه کشتار استفاده کند. امروز مقاومت خیمه نبرد خود را به داخل حصار و دیوار حائل برده است این حضور در روزهای آینده استمرار خواهد داشت.
پرده جدیدی از نبوغ نظامی و راهبرد دفاعی حماس و جهاد اسلامی به نمایش درخواهد آمد. طراحان عملیات طوفان‌الاقصی از صفر تا صد واکنش‌های رژیم صهیونیستی و کنش‌های آمریکا و انگلیس باخبر هستند و حاضرند همه هزینه شگرف این پیروزی را پرداخت کنند.