کارلوس گون  از اهالی کسب و کار فرانسوی متولد برزیل است که تبار لبنانی دارد،غصن پیشتر ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت‌های میشلین آمریکای شمالی رنو، آوتوواز، نیسان و میتسوبیشی موتورز را بر عهده داشته‌است، گون همچنین مدیرعامل ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی، یک شراکت استراتژیک بین این شرکت‌های خودروسازی از طریق یک توافق پیچیده سهامداری مشترک، بود. این شرکت در سال ۲۰۱۷ بزرگترین گروه خودروسازی جهان خوانده شد.

رنو

نتایج مذاکرات وزیر صنعت با مسوولان شرکت رنو

رنو تمام تلاش خود را برای عبور از این روزهای پر فراز و نشیب دارد. این شرکت سال گذشته یک استراتژی بزرگ به نام رنولوشن ارائه کرده است که برندهای رنو، آلپاین، داچیا و لادا را در نظم جدیدی ترتیب می‌دهد. این خودروساز فرانسوی سود را با داچیا و لادا، تکامل را با رنو و تنوع گرایی را با آلپاین در اولویت قرار داده است. رنو هنوز به طور کامل بهبود نیافته است و تداوم بحران تراشه و مشکلات زنجیره تامین همچنان بر این شرکت حاکم است.

کلاهبرداری شرکت رنوی فرانسه از ایرانیان

حال در شرایطی که رنو وضعیت خوبی ندارد، کارلوس گون در مصاحبه‌ای با روزنامه ل پاریسن، از این برند و مدیران آن انتقاد کرده است. به گفته گون رنو سعی می‌کند عملکرد خود را در سطح متوسطی حفظ کند و طی چند سال گذشته حرکت چشمگیری از خود بروز نداده است. به گفته کارلوس غصن، امروزه تنها شبحی از شرکت رنو اصلی باقی مانده است.

مدیر عامل فعلی رنو لوکا دی میو یکی از منتقدان کارلوس گون است و اعتقاد دارد استراتژی گون برای افزایش فروش رنو غیرمنطقی و غیر عاقلانه بوده است. موضوعی که گون در مصاحبه با روزنامه ل پاریسن به آن اشاره کرد.

مدیر عامل سابق رنو که اکنون در لبنان زندگی می کند، می گوید که از سقوط خودروساز فرانسوی ناراحت است. او هنوز به دلیل نقض قوانین مالی مختلف محاکمه نشده است. او هنوز معتقد است که نیسان و مقامات ژاپنی در تلاش برای دستگیری او هستند زیرا او می‌خواست این دو برند خودرو را ادغام کند.

خطر ورود HIV های اقتصادی/ خیانتهای نفتی توتال و کلاهبرداری شرکت رنوی فرانسه در ایران