به گزارش پارس نیوز، 

با سلام و عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان؛ با خبرهایی از مجموعه سعادت آباد برون مرزی صدا و سیما همراه شماییم:

موضوع برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به بررسی وضعیت اقتصادی پاکستان و چالش های دولت این کشور در این زمینه اختصاص دارد. برنامه «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی، پیمان نامه وضعیت حقوقی دریای خزر را بررسی می کند. مستند «کافه تامون» درباره کافه ای است که سالیان سال پاتوغ سیاستمداران مطرح اسرائیل بوده و خاطرات زیادی را در دل خود به جای دارد. شبکه آی‌فیلم پنجشنبه ۱ شهریور فیلم سینمایی «عقاب صحرا» را رأس ساعت ۲۱:۰۰ برای مخاطبانش در داخل کشور به‌نمایش می‌گذارد. شوکت‌السادات حجت دوبلور، صداپیشه و مدیر دوبلاژ سرشناس کشورمان مهمان این قسمت از برنامه خارج از کادر است. برنامه سینما آی‌فیلم چهارشنبه ۳۱مرداد به معرفی فیلم سینمایی «کاتیوشا» اختصاص دارد.

بررسی چالش های اقتصادی پاکستان در شبکه پرس تی وی

موضوع برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به بررسی وضعیت اقتصادی پاکستان و چالش های دولت این کشور در این زمینه اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ضمن مروری بر اوضاع نامناسب اقتصادی در پاکستان، میزان تحقق وعده های انتخاباتی عمران خان مبنی بر متوقف کردن دریافت وام از صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و کشورهایی همچون آمریکا و چین را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.

در این راستا مباحثی همچون کاهش چشمگیر ارزش روپیه پاکستان در مقابل دلار و تاثیر نامطلوب آن بر اقتصاد داخلی این کشور، کاهش ذخایر ارزی این کشور و تصمیم دولت پاکستان برای استفاده از بسته حمایتی 12 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به دلیل بدهی های فراوان به چین و آمریکا مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار می گیرد.

در این برنامه علاوه بر روابط تجاری به روابط نظامی پاکستان و چین نیز پرداخته می شود و در ادامه، رویکرد جدید پاکستان و عمران خان مبنی بر نزدیک شدن به چین و کمرنگ کردن روابط با آمریکا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

«شکاف اقتصادی» با اجرای کاوه تقوایی ساعت 01:00 بامداد جمعه 2 شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:03 بامداد، یکشنبه ساعت 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت.

پیمان نامه وضعیت حقوقی دریای خزر، زیر ذره بین شبکه پرس تی وی

 

برنامه «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی، پیمان نامه وضعیت حقوقی دریای خزر را بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه مسایل و چالش های مبتلابه کشورهای حاشیه دریای خزر درخصوص تعیین سهم آنها از این دریا را بررسی خواهد کرد.

در این برنامه روش های تقسیم سهم هر کشور از دریای خزر، میزان منابع نفت و گاز این دریا و نحوه تعیین سهم هر کشور از این منابع طبق کنوانسیون جدید و نحوه تعیین میزان بهره برداری هر کشور از خاویار دریای خزر مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

«ایران امروز» همچنین به بحث پیرامون دغدغه مشترک ایران و روسیه برای جلوگیری از توسعه طلبی کشورهای غیرهمسایه با دریای خزر و تلاش این کشورها در این خصوص پرداخته و میزان بالای آلودگی در دریای خزر و افزایش خطر نابودی آبزیان در آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این برنامه که با حضور کارشناسان مختلف از جمله بهرام امیر احمدیان کارشناس مسایل آسیای میانه و قفقاز، ابراهیم رحیم پور معاون سابق وزیر امور خارجه، حسن بهشتی پور تحلیلگر مسایل آسیای مرکزی، پروین فرشچی معاون وزیر محیط زیست در امور دریایی و محسن عامری تحلیلگر امور بین الملل روی آنتن خواهد رفت به انعکاس نظرات مردم درباره سهم ایران از این دریا می پردازد و تلاش برخی مخالفان ایران در خارج از کشور برای نشان دادن چهره شکست خورده از ایران در توافق کشورهای حاشیه خزر را مورد بررسی قرار می دهد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 31 مرداد ماه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

از قاب هیسپان تی وی:

«کافه تامون» پاتوغ سیاستمداران اسرائیلی

 

مستند «کافه تامون» درباره کافه ای است که سالیان سال پاتوغ سیاستمداران مطرح اسرائیل بوده و خاطرات زیادی را در دل خود به جای دارد.

 به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در سال 1936، یکی از مهاجران یهودی که از آلمان به فلسطین آمده بود، در خیابان کینگ جورج کافه ای به نام تامون به راه انداخت. در سال 1950، پارلمان اسرائیل آن طرف خیابان و روبروی کافه تامون تاسیس شد. از آن زمان به بعد این کافه به پاتوغی برای سیاستمداران مطرح اسرائیل نظیر گلدا می یر، موشه دایان و دیگران تبدیل شد.

کارگردان این مستند به سراغ صاحب کافه، «موردکای کوپ» که پس از 60 سال کافه داری، الان در سن 85 سالگی قصد بازنشستگی دارد و می خواهد کافه را برای همیشه تعطیل کند، رفته و پای خاطرات او نشسته است. او چندین سال است که به کمک یک مسلمان سیاهپوست این کافه را چرخانده است. با قدمتی که کافه دارد و مشتریانی که در طول این سال ها داشته، کافه به مثابه تاریخی مجسم می ماند که حرف های بسیاری برای شنیده شدن دارد.

این مستند بین زندگی روزمره آقای کوپ در زمان کنونی و تاریخ چند دهه اخیر فلسطین اشغالی در رفت و آمد است و افراد بسیاری که مشتریان این کافه نیز بوده اند، خاطرات و نیز نظرات خود را در خصوص حوادث گوناگون بعد از اشغال بیان می کنند.

مستند «کافه تامون» (Café Ta'amon) به نویسندگی و کارگردانی مایکل تویچ محصول سال 2012 در چهار قسمت 25 دقیقه ای، از روز چهارشنبه 31 مرداد ماه ساعت 8:30 به وقت تهران از آنتن هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

 

 

نمایش «عقاب صحرا» در آی‌فیلم

مهرداد خوشبخت به آی فیلم می آید

شبکه آی‌فیلم پنجشنبه ۱ شهریور فیلم سینمایی «عقاب صحرا» را رأس ساعت ۲۱:۰۰ برای مخاطبانش در داخل کشور به‌نمایش می‌گذارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، برنامه هفتگی «کافه فیلم» این هفته به پخش فیلم‌ «عقاب صحرا» محصول سال ۱۳۹۱ می‌پردازد و بعد از نمایش فیلم، اکبر نبوی با حضور مهرداد خوشبخت به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند.

داستان این فیلم ماجرای مردی است که در ایام صلح حدیبیه از بین کفار گریخته و به پیامبر اسلام پناهنده می‌شود، و حالا همه چشم انتظارند که پیامبر برای حفظ صلح او را به کفار تحویل خواهند داد یا ...

کیکاوس یاکیده، علیرضا کمالی، روناک یونسی، حسین سلیمانی، شهرزاد کمال زاده، محمد ربانی، افشین نخعی، حبیب دهقان نسب و انوشیروان ارجمند در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«کافه‌فیلم» پنجشنبه‌ها پس از پخش فیلم سینمایی در ساعت ۲۲:۳۵ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۰۶:۳۵ و ۱۴:۳۵ روز جمعه خواهد بود.

«خارج از کادر» و دوبلور شخصیت‌های خاطره‌ برانگیز

شوکت‌السادات حجت دوبلور، صداپیشه و مدیر دوبلاژ سرشناس کشورمان مهمان این قسمت از برنامه خارج از کادر است.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، برنامه خارج از کادر به‌تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی این‌بار به سراغ دوبله و یکی از فعالان حرفه‌ای آن رفته و با او همراه شده است.

مهمان خارج از کادر جای شخصیت‌های کارتونی بسیاری صحبت کرده که از آن میان می‌توان به سفرهای میتی‌کومان (سگارو)، فوتبالیست‌ها (ایشی زاکی)، دور دنیا در هشتاد روز (تیکو)، پسر کوهستان (پپرو)، افسانه زورو (برنارد زورو کوچک)، ماجراهای نیلز (نیلز)، بچه‌های کوه تاراک (آلیس)، کارآگاه گجت (پنی)، کماندار نوجوان (نیچ)، زنان کوچک (سالی)، شهر اشباح (چیهیرو)، شکرستان (اسکندر) و ... اشاره کرد.

شوکت حجت متولد ۱۳۴۵ است و دوبله را از سال ۱۳۶۳ به صورت حرفه‌ای شروع کرده است.

«خارج از کادر» با حضور شوکت حجت جمعه ۲شهریور ساعت ۲۲:۳۰ در شبکه آی‌فیلم به‌نمایش گذاشته می‌شود.

«کاتیوشا» سوژه سینما آی‌فیلم شد

برنامه سینما آی‌فیلم چهارشنبه ۳۱مرداد به معرفی فیلم سینمایی «کاتیوشا» اختصاص دارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، این برنامه هفتگی در این قسمت با حضور عوامل سازنده «کاتیوشا» ضمن پخش صحنه‌هایی از فیلم به معرفی آن می‌پردازد.

«کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی، نویسندگی مشترک علی عطشانی و مهدی علی‌میرزایی و بر اساس طرحی از مهراب قاسم خانی محصول سال ۱۳۹۶ است که اکران آن از سوم مرداد  آغاز شده است.

هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، لیلا اوتادی، بیژن بنفشه‌خواه، ارژنگ امیرفضلی، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع، خشایار راد

و میترا حجار بازیگران این فیلم کمدی‌اند.

سینما آی‌فیلم به تهیه‌کنندگی وحید رونقی و محمد تنکابنی و اجرای اسماعیل باستانی، چهارشنبه‌شب‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود و در ساعت ۰۶:۳۰ روز پنجشنبه بازپخش می‌شود.