به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شب گذشته در مراسم یاد روز حافظ علی جنتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته بسیاری از ناشران و نویسندگان، ماه ها در انتظار مجوز چاپ کتاب بودند که امروزه این امر آسان تر شده و با تفیذ اختیار دادن به کارشناسان برخی از استان ها، دیگر نیاز به مجوز کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد نیست، از این رو تاکنون به ۱۴ استان تفحیض اختیار داده شده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم با تشکیل گروه هایی و با نظر برخی از روحانیان، بسیاری از کتاب هایی که تاکنون مجوز انتشار دریافت نکرده اند را بتوانیم هرچه سریع تر به چاپ رسانیم.

جنتی به آزادی مطبوعات اشاره کرد و گفت: آزادی مطبوعات در چهارچوب قانون اجرا می شود و به همین منظور نباید فرهنگ را در تاریکخانه ها توسعه دهیم بلکه باید در نسیم آزاد توسعه یابد.

وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد و افزود: با توجه به فضای دیپلماسی که در کشور به وجود آمده، امید داریم بتوانیم این فضا را در حوزه فرهنگ نیز مشاهده کنیم تا فرهنگ دیپلماسی غنی تر شود.

جنتی با بیان اینکه فعالیت های مناسب قرآنی از سوی کانون ها از طریق بخش خصوصی در تمامی استان ها به خوبی شکل گرفته است، گفت: متولیان امر باید تلاش کنند همچنان کانون های قرآنی خصوصی بماند زیرا با دولتی شدن این کانون ها، فعالیت آنها کمرنگ تر می شود، از این رو اداره ارشاد هر استان وظیفه دارد کانون های قرآنی را حمایت و پشتیبانی کند تا بتوانند در کشور همانند گذشته خوش بدرخشند.