به گزارش پارس محمدباقر هوشنگی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه بودجه سال کشور بسته شده و اعتباری برای تخصیص به این امر وجود ندارد، افزود: علت اینکه تعیین تعرفه پرستاری تا به حال به نقطه مشخصی نرسیده، وجود بار مالی است و این بار مالی متوجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شود.

وی به جلسات مشترک کمیسیون اجتماعی دولت با مسئولان وزارت رفاه و بهداشت اشاره و عنوان کرد: قرار شده جلسات کارشناسی بیشتری برای این مسئله برگزار شود اما ابتدا باید خدمات پرستاری تعریف شده و پس از آن تعرفه ها مشخص شود.

وی افزود: ابتدا باید تعریف خدمات پرستاری مورد نظر به دبیرخانه شورای عالی بیمه برود و پس از کارشناسی و همکاری با وزارت بهداشت و جمع بندی مشخص خدمات مورد نظر به شورای عالی بیمه رفته و در آنجا تعرفه های آن تعیین شود.

مدیرکل بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحث تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تعرفه های پرستاری امسال مدنظر نیست، اظهار کرد: در مورد تعیین تعرفه های پرستاری نیز پس از تعریف تعرفه ها، این تعرفه ها به شورای عالی بیمه می آید و در آنجا قیمت گذاری می شود و در نهایت به تصویب می رسد.