به گزارش پارس ، سعید اوحدی در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر روزانه تعداد زیادی از زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند اما این درحالی است که امکانات قابل ارابه مناسبی برای اقامت این افراد در مسیر زمینی وجود ندارد.

وی گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده در تلاش هستیم تا با استفاده از شبکه بانکی کشور اقدام به ساخت مراکز اقامتی مناسب کنیم که البته این کار افزایشی در ودیعه گذاری زائران ایجاد نخواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۸۰۰ زائر از طریق مرزهای زمینی به عتبات اعزام می شوند، تاکید کرد: در برخی ایام مانند عاشورا، تاسوعا، عرفه و… تعداد زائران اعزامی به حدود ۵ هزار نفر می رسد به همین دلیل باید برای استفاده این افراد امکانات رفاهی فراهم کرد.

اوحدی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در عتبات توجیه اقتصادی دارد، گفت: با توجه به تعداد انبوه زائران ایرانی اعزامی به عتبات عالیات، درصد اشغال امکانات اقامتی در حاشیه مرزهایی مانند خرمشهر، شلمچه و چزابه بسیار بالا خواهد بود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این نقاط، توجیه اقتصادی دارد.

به گفته وی، در صورتی که امکانات رفاهی مناسبی با پشتیبانی سازمان حج و زیارت در مسیر عتبات عالیات ایجاد شود، به طور قطع بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری پیدا می کند و از سوی دیگر این زیرساختها نیز می تواند موجب تامین امنیت جانی و مالی زائران شود.