به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منوچهر جهانیان اظهار کرد: ۲۱ شهریورماه امسال مصوبه ی شماره ی ۱۱۸۳۲۰/ت۴۹۵۱۵ در چند بند، با هدف ارائه ی تسهیلات و تعرفه های حمایتگر برای پشتیبانی از تولیدکنندگان و صنایع، مورد تأیید هیأت وزیران قرار گرفت. بنا بر بند ۵ مصوبه ی یادشده همه ی تأسیسات گردشگری با معرفی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظر بهره مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز، مشمول تعرفه ها، دستورالعمل ها، مقررات و مصوبات بخش صنایع هستند.

او با بیان این که مصوبه ی تأییدشده از سوی هیأت وزیران، زمینه ی اجرایی شدن ماده ی ۸ قانون توسعه ی صنعت گردشگری در سال ۱۳۷۰ را فراهم می کند، گفت: بنا بر این قانون، تمام تأسیسات گردشگری از هر نظر اعم از سوخت، آب، برق، عوارض، مالیات، وام بانکی و… مشمول تعرفه ها، مقررات و دستورالمعل های اجرایی بخش صنایع هستند.

وی یادآوری کرد: این قانون در کنار مصوبه ی جدید هیأت دولت، زمینه ی سرمایه گذاری و فعالیت گسترده در حوزه ی صنعت گردشگری را فراهم می کند و با ایجاد تحرک اقتصادی، حمایت از فعالان این عرصه را به دنبال خواهد داشت.

او افزود: نگاه ویژه ی دولت به توسعه ی صنعت گردشگری، فراهم شدن بسترهای قانونی مورد نیاز، افزایش تعاملات فرابخشی، اشتغالزایی و نیز کسب درآمدهای اقتصادی از این صنعت را درپی دارد.