به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدصادق اکبری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ایران اسلامی توفیقات علمی و پژهشی خود را مرهون تلاش های جوانان است که کسب رتبه های برتر جهانی در این عرصه نمایشگر این تلاش است.


وی ادامه داد: پیشرفت های هسته ای، فضایی، علمی و چاپ مقالات مختلف در جهان نمونه ای از این حضور است به طوریکه ایران اسلامی با ۱۹ هزار و ۸۲۲ مقاله علمی باعث ارتقای رتبه کشور به رده ۱۵ جهان شده است.
اکبری توجه مسئولان به جوانان را پیش زمینه کسب این عناوین عنوان کرد و گفت: توجه خاص مقام معظم رهبری به جوانان و رابطه ای که مابین ایشان و جوانان برقرار است، در هیچ کجای دنیا میان رهبران و مسوولان با این قشر دیده نمی شود.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: ظرفیت های پراکنده جوانان در حوزه های مختلف باید ساماندهی شده و به صورت یکپارچه و متحد اقدام شود که وزارت ورزش و جوانان در این عرصه با برنامه ریزی های مختلف برای جوانان پیشرو است.
اکبری پتانسیل رسانه ها و فضای مجازی را در رابطه با معرفی راهکارهای پویایی جوانان، برگزاری برنامه های مختلف و متنوع، ارائه الگو و نمادسازی و رسیدگی به موارد و مشکلات جوانان را بسیار مهم و راهبردی ارزیابی کرد و اظهار داشت: برنامه سازی در حوزه جوانان با بهره مندی از رهنمودها و دروس اساتید بزرگی همچون امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و استاد مطهری یکی از این راهکارها است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش توانمند سازی علمی پژوهشی سازمان های مردم نهاد کشور ادامه داد: برنامه های عمده در دستور کار وزارت ورزش و جوانان شامل برگزاری اقدامات مشترک در سه بخش کشور به همراه برگزاری دوره برای سمن ها در شش محور ازدواج، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، سلامت و آسیب های اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، علمی و پژوهشی است.