به گزارش پارس ، اسدالله اسدی گرمارودی در گفت وگو با تسنیم درخصوص برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان پایه سوم ابتدایی و هفتم اظهار داشت: امسال دومین سال از اجرای آموزش نیروی انسانی جهت آشنایی با کتاب های جدید التالیف را در دست اجرا داریم و بر این اساس ۳۹۰۰ نفر از مدرسان برای تدریس به ۲۱۰ هزار نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی و هفتم (اول متوسطه اول) آموزش دیدند.

وی افزود: مدرسان پس از آموزش های لازم به استان های خود رفته و آموزش ها را به معلمان ارائه کردند؛ دوره های آموزش معلمان در تابستان تا پایان شهریور به اتمام رسید بعد از ماه رمضان اجرا شد و ۶۰ درصد از مجموعه مطالب کتاب های درسی جدید التالیف در طول تابستان به معلمان آموزش داده شد.

اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از آموزش های معلمان در ۳ ماهه نخست سال تحصیلی ارائه می شود، گفت: برای آموزش مفیدتر بهتر است تا بخشی از آموزش ها در طول سال تحصیلی ادامه یابد.

وی گفت: با حمایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بسته هایی در قالب راهنمای معلم، مجله رشد و سی دی های روش تدریس در اختیار معلمان قرار گرفت.

رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۲۸ ساعت آموزش برای معلمان مقطع دبستان و ۱۷۰ ساعت آموزش برای معلمان مقطع دبیرستان در نظر گرفته شد که ۶۰ هزار معلم پایه سوم ابتدایی و ۱۶۰ هزار دبیر پایه هفتم (اول متوسطه اول) آموزش های لازم را ارائه کرده اند.