پارس نیوز ؛ احمد حکیمی پور عضو شورای شهر خروج برخی اعضای شورای شهر از صحن علنی را هنگام نطق پیش از دستور الهه راستگو رد کرد و گفت: هیچ یک از اعضا از پیش چنین تصیمی جمعی برای این کار نگرفته بودیم و حتی بنده برای انجام کار شخصی در آن لحظه از جلسه خارج شدم و اساسا خروجم از صحن نشانه اعتراض به راستگو نبود.

به گزارش پارس ، وی در پاسخ به این سوال که تهدیدها و توهین های صورت گرفته به خانم الهه راستگو بخاطر چیست، گفت: راستگو با حمایت گروه اصلاح طلبان به شورای چهارم راه یافته است. سازو کار تصمیمات جمعی ضوابط و معیار هایی دارد که آنها اخلاق و فرهنگ کار جمعی را نشان می دهد، من حق دارم بگویم در این گروه شرکت نمی کنم ولی اجباری برای حضور کسی در کار جمعی نیست.

حکیمی پور بدون آنکه به آزادی حق رای اشاره ای کند ادامه داد؛ راستگو که تا شب قبل از جلسه انتخاب شهردار حرف و قول نهایی گروه را پذیرفته بود بنابراین باید به اصول و قواعد این پیمان پایبند می ماند و هر گونه عمل نقض کننده به نوعی رفتار غیر اخلاقی، غیر حرفه ای بی احترامی به نظرات جمعی است و ما این رفتار را مذموم می دانیم.

وی اجباری برای حضور کسی در کار جمعی نیست اما وقتی کسی این را پذیرفت باید اصول و قواعد آنها را بپذیرد و این به دور از اخلاق است که کسی شب قبل قول و حرفی در گروه بزند و فردا نظر دیگری را در جلسه اعلام کند.

حکیمی پور گفت: ما بیشتر به رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی و غیر جمعی راستگو انتقاد کردیم چرا که پس از افشای رای نهایی از خود دفاع کرد و چه بسا اگر این انتخاب نمایان نمی شد هرگز به این رای اذعان نمی کرد.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: انتخابات یک کار سیاسی و جمعی است که نهادهای سیاسی واحزاب نقش بسیاری در روند این انتخاب دارند بنابراین کسانی که قبل از انتخابات با گروه هم پیمان شده اند و بر روی اهداف مشترک اتفاق نظر باید اصول کار جمعی را رعایت کرده بر همین اساس کار راستگو نوعی بی اخلاقی و بد عهدی بود به کسانی که به او رای دادند.

وی ادامه داد: طبیعتا ما قبل از انتخابات بر سر انتخاب شهردار صحبت کرده بودیم و این طبیعت کار دموکراتیک و تیمی است که هدف ها و برنامه هامشترک باشد بنابراین کسی که این تعهدات را می پذیرد و از این طریق جزو لیست شده و رای هم می آورد حتی بعداز رای گیری تا شب قبل از انتخاب شهردار می گوید" هستم هستم هستم" باید به تعهدات گروه پایبند بماند.

حکیمی پور تاکید کرد: اگر قرار بود راستگو به محمدباقر قالیباف رای بدهد چه اشکالی داشت که از ابتدا در تیم قالیباف کاندیدا می شد اما چون راستگو در لیست ما قرار گرفته بود و حالا در رای گیری حساس انتخاب شهر به لیست و کاندیدای مقابل ما رای داد بنابراین این کار تجربه ای برای حرکت ها و رفتار های بعدی ما در گروه شد.