به گزارش پارس به نقل از فارس، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هویتی فرهنگی سالهاست که با حاشیه های سیاسی بسیاری دست و پنجه نرم می کند، سیاست زدگی که مسئولان این سازمان در دولت نهم، آن را ارثیه دولت هشتم برای این سازمان اعلام می کردند و بارها از تبدیل این سازمان به ستاد انتخاباتی عده ای، گله داشتند.

اما « سیاست» در طی ۸ سال دولت های نهم و دهم تبدیل به حاشیه پررنگ تر از متن اکثر سخنرانی ها و جشن ها و مراسم مختلف در این سازمان شد و علاوه بر تحمیل هزینه های مضاعف در بحث زمان، بودجه و نیروی انسانی نه تنها در این سازمان، بلکه باعث ایجاد کندی حرکت رو به رشد کشور در بخش های مختلف اعم از دولت، مجلس و… شد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، دولت تدبیر و امید، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چشم امید به انتخاب رئیس جمهور برای ریاست این سازمان بسته است.

علی رغم تمام گمانه زنی های اولیه برای ریاست این سازمان طی ماه اخیر که عمدتاً افرادی با عقبه سیاسی افراطی بودند طی روزهای اخیر یک گزینه برای ریاست به قطعیت نزدیک شد، « سید رضا صالحی امیری» .

اما طبق آخرین اخبار به دست آمده، انتصاب صالحی امیری به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بعضی موانع، مواجه شده است.

همزمان با ایجاد این موانع، یکی از گزینه هایی که احتمال انتصاب آن به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، قوت گرفته است، « محسن مهرعلیزاده» است.

سید رضا صالحی امیری، متولد ۱۳۴۰ در بابل است. وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دکترا در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است.

صالحی امیری، در جایگاه هایی چون ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضویت هیئت رئیسه مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، عضویت هیئت امناء مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری و عضویت شورای اجتماعی کشور و… فعالیت داشته است و در حال حاضر معاون پژوهش های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات است.

« محسن مهرعلیزاده» نیز متولد سال ۱۳۳۵ در مراغه است که دکترای مهندسی اقتصاد دارد و عمده ترین مسئولیت های وی پیش از این، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت محمد خاتمی، استاندار خراسان و رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و باستانی است.

با این اوصاف، باید دید دولت تدبیر و امید چه تدبیری برای انتخاب رئیس این میراث پرحاشیه خواهد داشت.