به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در شرایطی که میانمار در شش ماهه نخست امسال موفق ترین مقصد گردشگری آسیا لقب گرفت، به نظر می رسد دولت این کشور در جذب گردشگر بیش از حد موفق عمل کرده و در حال حاضر توانایی پذیرایی از گردشگران بیشتر را ندارد.

به گزارش برناما، وزیر گردشگری میانمار اعلام کرده است، تمامی ظرفیت هتل ها و منازل ویژه اسکان گردشگران پر شده است و شهرهای این کشور بویژه دو شهر گردشگری « یانگون» - پایتخت میانمار - و « ماندالای» - مقصد نخست گردشگری - امکان پذیرایی از گردشگران را ندارد و تا تمامی ظرفیت آنها تا پایان امسال توسط آژانس های مسافرتی رزرو شده است.

دولت میانمار همچنین از گردشگران انفرادی خواست که تا پایان امسال از سفر به این کشور خودداری کنند. البته در حال حاضر ده ها پروژه ساخت هتل برای اضافه کردن ۳۰ هزار اتاق به ظرفیت هتل های میانمار در حال اجرا است که طی سه سال آینده به تدریج به بهره برداری خواهند رسید.

میانمار با رشد ۳۰ درصدی گردشگرانش در شش ماه نخست ۲۰۱۳، موفق ترین کشور آسیا در جذب گردشگر لقب گرفت و دولت این کشور نیز در قالب راهبرد جدیدش برای جذب درآمد پنج میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۰ هدفگذاری کرده است. در این شرایط با میزبانی از ۷.۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۰، شرایط لازم برای اشتغال حدود دو میلیون نفر از نیروی کار میانمار در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط فراهم می شود.