به گزارش پارس ، دکترصدیقه خدیوی در گفت وگو باایسنا، اظهار کرد: آمار طلاق در کشورمان رو به افزایش بوده و سن ازدواج دختران نیز رو به افزایش است، بنابراین باید برنامه ریزی مناسب برای فعالیت زنان و در شأن آنها داشته باشیم.

وی افزود: خانه داری و تربیت فرزند از اهمیت زیادی برخوردار است، البته نه به این معنی که زنان خانه نشین شوند، وقتی یک زن با تمام همت در جهت اهداف خانواده پیش می رود، از نظر اقتصادی بیش از مرد یا زنی که در بیرون از خانه مشغول فعالیت است، سود آوری دارد، این در حالیست که به دلیل اینکه اهمیت تلاش وی اکنون محاسبه و ارزش گذاری نشده است نامعلوم مانده است.

این دکترای جامعه شناسی با بیان اینکه نحوه اشتغال خانم ها باید باز تعریف شود، اظهار کرد: نباید با یک زن شاغل مانند یک مرد شاغل برخورد شود، خانم ها مسولیت دیگری دارند که باید به آن ارج گذاشته شود.

وی ادامه داد: مرخصی زایمان جزو خدمات محسوب می شود، بسیاری از اقدامات مانند کار در منزل و دورکاری می تواند برای زنان پیش بینی شود تا هم در عرصه اقتصادی و اجتماعی فعال شوند و هم زمان بیشتری برای خانواده داشته باشند. تصور اشتباه عامه مردم این است که تربیت فرزند و خانه داری به میزان حضور زن در منزل بستگی دارد، این در حالی است که میزان کیفیت تاثیرگذارتر از حضور کمی است.