به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حسین درخشان درباره آخرین وضعیت زلزله مناطق گوهران بشاگرد اظهار داشت: در شهرستان بشاگرد و منطقه گوهران تاکنون ۲۰۹ پس لرزه رخ داده است که تاکنون نیز ۲۹ مورد از این پس لرزه ها ۲ تا ۳ ریشتر، ۱۲۲ مورد ۳ تا ۴ ریشتر، ۴۸ مورد ۴ تا ۵ ریشتر، ۹ مورد ۵ تا ۶ ریشتر و یک مورد هم ۶ ریشتر قدرت داشته است.

  وی افزود: پس لرزه ها به عنوان تخلیه انرژی پس از هر زلزله بزرگ در هر منطقه زلزله زده طبیعی است ولی رخ دادن ۲۰۹ پس لرزه در منطقه گوهران امری نادر در کشور به حساب می آید و همچنان نیز این پس لرزه ها ادامه دارد بطوریکه امروز یکشنبه ۵ خرداد نیز در ساعت ۱۲: ۱۶ دقیقه نیز پس لرزه ای به قدرت ۳،۳ ریشتر رخ داد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: تاکنون بین حادثه دیدگان ۴۰۰ ست ظروف، ۱۴۵ ست بهداشتی، ۶۰۰ کلمن آب، ۷۲۰ بسته غذایی یک ماهه و ۱۵ هزار آب معدنی به همراه ۵۰۰ کیلو حبوبات و ۶ هزار و ۷۰۰کیلو برنج توزیع شده است.

وی با اشاره به برپایی ۴ هزار و ۸۰۰ چادر برای حادثه دیدگان زلزله بشاگرد افزود: در حال حاضر ۳۳ هزار بسته غذایی شامل کنسروجات و ۴ هزار قرص نان نیز بین زلزله زدگان توزیع شده است و در ادامه کمک رسانی به آسیب دیدگان ۷ هزار تخته پتو به همراه ۳ هزار و ۱۰۰ موکت بین آنان توزیع شده است.

درخشان به حضور امدادگران هلال احمر در مناطق زلزله زده برای کمک های احتمالی به حادثه دیدگان زلزله اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون ۴۵ عملیات پروازی در قالب ۴۶ ساعت پرواز امدادی برای جابه جایی بیش از ۶،۵ تن محموله و انتقال ۱۲۰ نیروی امدادی توسط بالگردهای هلال احمر صورت پذیرفته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هنوز شرایط مناطق زلزله زده بشاگرد و به خصوص در کانون زلزله یعنی منطقه گوهران به دلیل ادامه پس لرزه ها شرایط زندگی حادثه دیدگان به صورت اسکان اضطراری است.

زلزله ای با قدرت ۶،۲ ریشتر در روز شنبه ۲۱ اردیبهشت در منطقه گوهران ناحیه بشاگرد در عمق ۳۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که یک فوتی و در حدود ۱۹ مجروح بر جای گذاشت.