به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی فرمانده دریابانی استان هرمزگان در تشریح این خبر، اظهار داشت: مأموران دریابانی فرماندهی استان هرمزگان، طی یک ماه گذشته در عملیات‌های مختلف 985 میلیارد و 836 میلیون و 284 هزار ریال کالای قاچاق کشف کردند.

وی افزود: طی این مدت 280 تن برنج، چای و شکر ،بیش از 21 تن فرآورده های شیلاتی، 88 تن محصولات کشاورزی، 40هزار قلم لوازم آرایشی، 436 هزار پاکت آبمیوه،214 هزار ثوب البسه، یک میلیون بسته انواع مواد خوراکی و 124 کیلوگرم موادمخدر و میلیون ها قلم انواع کالای قاچاق دیگر توسط دریابانان استان هرمزگان کشف شد.

این مقام مرزبانی ادامه داد: در این مدت، 134 فروند شناور و 36 دستگاه خودرو توقیف و 206قاچاقچی کالا دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حمایت از کالای ایرانی را از اولویت های مهم این فرماندهی برشمرد و گفت: کشف قاچاق صرفاً نمی‌تواند در سالم سازی اقتصاد مؤثر باشد بلکه باید مانع از ورود این نوع کالاها به کشور شویم؛ در این زمینه باید بیشتر بر قاچاق‌های سازمان یافته، کلی و کلان که از مبادی رسمی وارد مرز دریایی استان می‌شود، تمرکز کنیم.