به گزارش پارس نیوز، 

محمود رضایی بخشدار ویژه خارگ ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت خلیج فارس در جزیره خارگ  اظهار داشت: جزیره مقاوم خارگ در طول تاریخ خلیج فارس بعنوان یکی از مهم‌ترین، استراتیژیک‌ترین و حیاتی‌ترین نقاط خلیج فارس بوده است و جزیره خارگ گواهی کامل بر اثبات خلیج همیشه فارس است.

وی افزود: اهالی شریف جزیره خارگ حافظان بی ادعای خلیج همیشه فارس بوده اند و در 8 سال دفاع مقدس در جنگ نفتکش ها و... مقاومت و ایثارگری های فراوانی از خود نشان داده اند و خود را جزو مالکان اصلی این پهنه پهناور می‌دانند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: روز خلیج فارس را می توان روز غرور ملی ایرانیان نامید که در همین راستا با حمایت این بخشداری برنامه های متنوعی در سطح جزیره تدارک دیده شد و انشالله به خوبی برگزار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در بخش ویژه خارگ در پایان یادآور شد: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده و تمام مردم جهان آن را به این نام می شناسند.

پیمایش مسافت میان بوشهر و جزیره خارگ

حجت محمدی مجری صدا و سیمای بوشهر نیز اظهار کرد: بمناسبت روز خلیج همیشه فارس و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و جزیره خارگ پیمایش مسافت میان بوشهر و جزیره خارگ برای نخستین بار توسط اینجانب برگزار شد.

وی افزود: امروز بعد از تجدید میثاق با شهدا ی شهر بوشهر از گلزار شهدا به سمت اسکله اداره کل بنادر و دریانوردی و از آنجا با دویدن بر روی تردمیل با کشتی به اسکله مروارید اداره بندر و دریانوردی خارگ و بعد از آن ادامه مسیر به سمت گلزار شهدای جزیره خارگ به مرحله پایانی این حرکت ورزشی و فرهنگی رسیدم.

این گوینده رادیو تصریح کرد: هدف از این حرکت فرهنگی ورزشی زنده نگه داشتن نام خلیج همیشه فارس و همچنین تجدید میثاق با شهدای همیشه سرافراز خلیج فارس و قرارگرفتن اهالی رسانه در کنار اهالی شریف استان برگزار شد.

 پیمایش گلزار شهدای بوشهر تا گلزار شهدای خارگ امروز دهم اردیبهشت‌ماه به همت حجت محمدی گوینده رادیو صدا و سیمای استان بوشهر برگزار شد.