به گزارش پارس به نقل از ایسنا، کمیته ی جوایز شورای کتاب کودک با تشکیل گروهی به سرپرستی فروغ جمالی، کار تهیه ی پرونده ی ادبی هوشنگ مرادی کرمانی را برای ارسال به جایزه ی هانس کریستین اندرسن به اتمام رساند.

با اتمام کار بخش فارسی این پرونده، پرونده برای ترجمه و آماده سازی به زبان انگلیسی به کمیته ی بین الملل شورا سپرده شده است.

با توجه به هماهنگی های پیشین، کار بخش انگلیسی این پرونده نیز هم اکنون در مراحل پایانی است و به زودی برای داوران جایزه ی هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۴ ارسال خواهد شد.

فروغ جمالی، شهلا انتظاریان، مریم جلالی، شکوه حاجی نصرالله، ناهید معتمدی، مریم محمدخانی، شهرام اقبال زاده، دکتر حسین شیخ رضایی و مسعود ناصری کارشناسان متن فارسی پرونده ی ادبی هوشنگ مرادی کرمانی هستند.

به دنبال تصمیم هیأت مدیره و بررسی های کمیته ی جوایز شورای کتاب کودک، هوشنگ مرادی کرمانی به عنوان نامزد جایزه ی هانس کریستین اندرسن سال ۲۰۱۴ در بخش تألیف انتخاب شده است.

جایزه ی هانس کریستین اندرسن یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ی ادبی و هنری در حوزه ی ادبیات کودکان است که از سوی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعه ی آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می شود. آثار این نویسنده و تصویرگر باید از ارزش ادبی و هنری بالایی برخوردار باشد و سهم پایداری در ادبیات کودک کشور خود و جهان داشته باشد. اصالت، خلاقیت و نوآوری از دیگر معیارهای این جایزه اند.