به گزارش پارس نیوز، 

 بهرام آقاخانی روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل با اشاره به اینکه تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی یکی از الویت های اداره کل ورزش و جوانان است، افزود: این خانه های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان ها و نهادها در سطح روستاهای استان فعال می شود.
وی اظهار کرد: این خانه ها به تجهیزات روز مجهز می شود تا اهالی روستا، جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای مناسب ورزشی در روستاها و حاشیه شهرها باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی می شود، بیان کرد: پارسال بیش از 700 برنامه فرهنگی ورزشی اعم از مسابقات ، همایش‌های پیاده‌روی و کوهنوردی در روستاهای استان برگزار شد که در مقایسه با سال 95 افزایش 40 درصدی داشته است.
آقاخانی گفت: هم اکنون خانه کشتی سرعین با اعتبار 30 میلیارد ریال 95 درصد و سالن تخصصی وزنه‌برداری اردبیل 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نه چندان دور افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.
سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: ورزشکاران این استان سال گذشته در میادین بین المللی و جهانی موفق به کسب 27 مدال رنگارنگ شدند و بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان استان اردبیل در بین استان های سطح 2 کشور رتبه اول را کسب کرده است.
وی از دعوت 190 ورزشکار استان اردبیل در رشته های مختلف ورزشی در سال گذشته به اردوی تیم ملی خبر داد و اظهار کرد: در سال 95 تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی 101 ورزشکار بوده است.
6130/6016