به گزارش پارس ، این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر که کارگاه هایش را در برنامه اردیبهشت تئاتر ایران برگزار می کند، به ایسنا، گفت: تاکید اولم همیشه بحث آموزش است و همیشه از هر اتفاق آموزشی بویژه در تئاتر شهرستان استقبال می کنم.

کارگردان نمایش های « دن کامیلو» و « شوایک» با اشاره به شرایط تئاتر در شهرستان ها ادامه داد: تئاتر در شهرستان ها امکانات بالقوه زیادی دارد، ولی بحث آموزش در شهرستان ها خیلی مورد کم توجهی قرار می گیرد.

نریمانی با اظهار تأسف گفت: مشکل جشنواره زدگی که همه بچه های تئاتری نسبت به آن هشدار داده بودند، گریبان تئاتر شهرستان ها را گرفته و این چنین است که امروزه اجرای عمومی و مستمر تئاتر در دیگر شهرها در اولویت چندم قرار گرفته است.

نویسنده و کارگردان نمایش « شب های آوینیون» اضافه کرد: در حال حاضر تئاتر شهرستان ها تحت تاثیر جشنواره هاست و متاسفانه بچه های شهرستان چاره ای هم ندارند چون جشنواره تنها کورسوی امیدشان برای اجرای تئاتر است.

این مدرس تئاتر ادامه داد: متاسفم که مدیران کل ارشاد هم تئاتر را به شکل جشنواره می بینند و هنرمندان هم عادت کرده اند چشم شان به اداره ارشاد باشد و در این وضعیت، از تماشاگر فاصله گرفته اند.

نریمانی تاکید کرد: نیاز مبرمی است که بچه های شهرستان هم به اجرای عمومی تئاتر فکر کنند و هم به برقراری ارتباط با تماشاگر؛ در این وضعیت است که تکیه شان به ادارات ارشاد کمتر می شود.

کوروش نریمانی اخیرا در شهرکرد کارگاه نمایشنامه نویسی برپا کرده و امروز و فردا ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه نیز در یزد کارگاه کارگردانی برگزار می کند. این کارگاه ها جزو برنامه های آموزشی اردیبهشت تئاتر ایران در استان های مختلف است.

این هنرمند درباره فعالیت های اجرایی اش به ایسنا گفت: در تماشاخانه ایران شهر نوبت اجرا دارم، اما هنوز مشخص نیست چه ماهی اجرا خواهم داشت، اول باید زمان دقیق اجرا معلوم شود تا براساس آن بتوان نمایشنامه و گروه اجرایی را انتخاب کرد.

کوروش نریمانی سه سال پیش نمایش « جن گیر» را اجرا کرد و پس از آن نمایش جدیدی را به صحنه نبرده است.