به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام سازمان پرشکی قانونی، در سال گذشته ۲۰۲۶ تن بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۰۳۳ زن و ۹۹۳ مرد بودند. این آمار در ۱۰ سال گذشته کمترین میزان مرگ های ناشی از سوختگی بود.

آمار تلفات ناشی از سوختگی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱.۸ درصد کاهش یافته و از ۲۰۶۳ فوتی در سال ۱۳۹۰ به ۲۰۲۶ فوتی در سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش در سال گذشته استان های تهران با ۲۳۱، اصفهان با ۲۲۵ و خوزستان با ۱۸۸ مورد به ترتیب بیشترین آمار مرگ ناشی از سوختگی را داشته اند. ضمن آن که استان اصفهان با ۱۱۲ مورد بیشترین تعداد زنان فوت شده بر اثر سوختگی را در سال گذشته داشت.

استان های چهارمحال و بختیاری با چهار، سمنان با پنج و مرکزی با شش مورد کمترین مرگ ناشی از سوختگی را در سال گذشته داشته اند؛ در این مدت استان خراسان شمالی هیچ مورد مرگ بر اثر سوختگی نداشته است.

در سال گذشته ماه های خرداد، فروردین و بهمن به ترتیب با ۱۹۶،۱۹۹ و ۱۹۲ بیشترین آمار مرگ بر اثر سوختگی را در سال گذشته داشتند.

بر اساس آمارهای موجود در ۱۰ سال گذشته مرگ ناشی از سوختگی در کشور همواره روند نزولی داشته و تنها در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ با افزایش این آمار مواجه بودیم. در ۱۰ سال گذشته بیشترین موارد مرگ ناشی از سوختگی با ۳۰۳۶ مورد در سال ۱۳۸۲ و کمترین آن با ۲۰۲۶ مورد در سال ۱۳۹۱ ثبت شده است.