سید رحیم مقیمی، رئیس اتحادیه صنف پلاستیک درخصوص فروش محصولات پلاستیکی در ایام محرم اظهار کرد: در ایام محرم، خرید محصولات پلاستیکی نسبت به دیگر ایام سال با افزایش تقاضا مواجه می‌شود اما خریداران مواد پلاستیکی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که تنها محصولات پلاستیکی شفاف را خریداری کنند.

وی همچنین درباره خرید محصولات یکبار مصرف گیاهی افزود: تکنولوژی تولیدی ظروف گیاهی تنها در اختیار دو کشور بوده و این تکنولوژی حتی در اروپا نیز وجود ندارد حال چگونه ما از آن بهره می‌بریم ؛‌ واقعیت آن است که بیش از 70درصد محصولات یکبار مصرف از پلیمر تشکیل شده زیرا در غیراین‌صورت این کالاها اصلا حالت نمی‌گیرند.

مقیمی خطاب به خریداران مواد یکبار مصرف پلاستیکی گفت: شفافیت و هک شدن برند و مشخصات تولیدکننده در انتهای ظروف یکبار مصرف جزو استانداردهای این نوع مواد است بنابراین از خرید محصولات غیرشفاف و بدون نام،‌ جدا خودداری کنید ؛ از طرف دیگر سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی بخاطر استفاده از رنگ‌های چاپی که جزو استاندارد صنعت غذایی نیستند توصیه نمی‌شود زیرا این مواد کاملا برخلاف استانداردهای سلامت تهیه شده است.

رئیس اتحادیه صنف پلاستیک تاکید کرد: ظروف یکبار مصرف و حتی سفره‌ای که در وزن‌های نیم کیلویی یا 250 گرمی در فروشگاه‌های معتبر نیز با قیمت 4 یا 5هزارتومان ارائه می‌شوند نیز بهداشتی نیستند چراکه تنها مواد اولیه یک جنس بهداشتی در این رنج قیمتی هزینه بردار است.

وی با اشاره به نبود نظارت دقیق بر این بازار گفت: بارها به سازمان‌های استاندارد، بهداشت، حمایت و ... درباره این مشکلات و فروش محصولات غیربهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ هشدار شده اما متاسفانه هیچ ترتیب اثری داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اصول بهداشتی در سفره‌های پلاستیکی به پایین‌ترین شرایط خود رسیده زیرا کربنات مصرفی در آن، تمامی اصول بهداشتی را زیر پا می‌‌گذارد.

مقیمی همچنین با انتقاد از شرایط افزایش قیمت مواد اولیه در زمان افزایش تقاضا از سوی پتروشیمی‌ها نیز گفت: متاسفانه در شرایطی مانند محرم، شرکت‌های پتروشیمی با افزایش سطح قیمت محصولات خود، باعث تحرک بیشتر سوداگران این بازار می‌شوند تا با افزایش ناخالصی به محصولات، این مواد پلاستیکی غیربهداشتی را با قیمت کمتری به بازار عرضه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بیان می‌شود که صنعت مواد پلاستیکی مضر طبیعت است، اما اینگونه نیست؛ هر کیلو از بازیافت این محصولات دارای ارزش فراوانی است اگر شهرداری و دولت با همکاری مقابل شرایط بازیافت این محصولات را فراهم کنند.