غلامحسین کریمی با اشاره به عرضه گوشی های جدید آیفون در بازار تهران و گرانفروشی صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: قیمتهای ارائه شده برای این کالا، مصداق کامل سوء استفاده است و ما از مردم می خواهیم که اقدام به خرید این کالا نکنند.

وی با بیان اینکه در بازار موبایل همیشه عده ای سعی دارند از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کنند، تاکید کرد: خریداران چند هفته ای تحمل کنند تا کالای اصلی توسط نمایندگی های رسمی و با گارانتی در اختیارشان قرار گیرد.

کریمی با اعلام پیگیری گرانفروشی صورت گرفته در خصوص فروش آیفون های جدید، ادامه داد: موضوع را با سازمان حمایت از مصرف کننده در میان می گذاریم و با افرادی که اقدام به فروش این گوشی ها به این رقم و دریافت سود غیرمعقول می کنند برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه بررسی ها نشان می دهد که این گوشی ها 100 درصد گرانتر از قیمت واقعی در بازار ایران درحال معامله است، گفت: خریداران در صورت تمایل به خرید این کالا با این قیمت، حتما فاکتور فروش دریافت کنند و می توانند با ارائه فاکتور فروش، اعتراض و شکایت خود را از گرانفروشی صورت گرفته از طریق اتحادیه دستگاههای مخابراتی اعلام کنند.

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی افزود: درصورتی که این تخلف ثابت شود و میزان ضرر تایید شود، موضوع حتی به سازمان تعزیرات حکومتی نیز ارائه خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه هم اکنون 20 شرکت از سازمان حمایت از مصرف کننده مجوز واردات گوشی های اپل را گرفته اند، ادامه داد: این شرکتها ملزم به ارائه گارانتی رسمی به خریداران هستند و گوشی های جدید آیفون که از روز گذشته وارد بازار شده است، به هیچ عنوان از سوی این شرکتها وارد نشده است.

وی تاکید کرد: هر گونه شکایت در این زمینه از طریق اتحادیه دستگاههای مخابراتی قابل رسیدگی است.

به گزارش مهر، از روز گذشته و همزمان با عرضه جهانی گوشی های جدید آیفون، این مدلها به بازار ایران هم رسیده است و یکی از مدلهای این گوشی حدود 10 میلیون تومان قیمت داده می شود. این درحالی است که در بازارهای جهانی این مدل حدود 999 دلار قیمت دارد.