این روزها به دلیل گرایش بیشتر مردم به اعمال جراحی زیبایی گاهی اوقات شاهد کلاهبرداری‌هایی در این حوزه هستیم که یا بر اثر شاهد استفاده از مواد نامرغوب رخ می‌دهد یا به دلیل سوءاستفاده برخی جاعلان از نام و مدارک پزشکی. چندی پیش فردی به نام (م.ن م) متولد ۱۳۷۲ در منطقه سعادت آباد اقدام به جعل شماره نظام پزشکی دکتر احمد مرادی (متخصص پوست، مو و زیبایی) کرده و از این طریق بیماران را ویزیت می‌کرد.

انجمن پوست که یک ان جی اوست، حدود دو ماه پیش متوجه می‌شود فردی با شماره نظام‌ پزشکی‌ پزشک دیگری که در شیراز طبابت می‌کند در حال فعالیت است. پیگیری‌ها از طریق انجمن پوست و دکتر مرادی، پزشکی که شماره نظام پزشکی‌اش مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود، آغاز شده و حدود یک هفته پیش این فرد جاعل که جوانی 26 ساله است، دستگیر می‌شود.

مروتی (وکیل انجمن پوست و زیبایی) درباره دستگیری این جاعل به خبرنگار ایلنا گفت: چندی پیش از طریق یکی از شرکت‌های توزیع تجهیرات پزشکی پزشک متوجه شدیم که پزشکی با آنها در ارتباط است که شماره نظام پزشکی‌اش با سن پزشک مطابقت ندارد از همین رو شک کردیم که شاید مدارک این پزشک جعلی باشد پس از بررسی‌ها نیز متوجه شدیم که مدارک پزشک جعلی بوده و متعلق به فرد دیگری با نام دکتر مرادی است که در شیراز مشغول فعالیت است.

او با بیان اینکه در اسرع وقت به دکتر مرادی اطلاع دادیم و از این دکتر جعلی به مقامات قضایی شکایت کردیم، اظهارکرد: حدود دو هفته پیش از پیگیری‌های مکرر معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی با انجام یکسری اقدامات پلیسی از این جاعل خواست به دفتر این معاونت مراجعه با هماهنگی با پلیس 110 این فرد دستگیر و به مراجعه قضایی تحویل داده شد.

وکیل انجمن پوست گفت: باتوجه به اینکه دکتر مرادی؛ شکایتی از این فرد نکرده، در حال حاضر معاونت درمان به عنوان شاکی مدعی‌العموم در این پرونده است و این مزشک جاعل نیز در بازداشت بوده و پرونده به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع داده شده است.