فیلم مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی که تا به حال موفق به دریافت جوایز مختلف شده و در چند کشور روی پرده رفت است، بعد از چند پیش‌نمایش از چهارشنبه بیستم سپتامبر در سینماهای کشور فرانسه اکران عمومی شد.

علاوه بر این، رسانه‌های فرانسه هم به این مستند توجه نشان داده‌اند و تعدادی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها از جمله ترنس‌فیوژ، کریتیکات، کاییه دو سینما و لوموند آن را نقد کرده‌اند.

ترنسفیوژ به این مستند پنج ستاره داده و آن را تلاشی بزرگ در نمایش سینمای انسان‌گرایانه خوانده است. کاییه دو سینما هم سه ستاره به فیلم داده و نوشته با وجود اینکه رنگی از درد و رنج دارد، در عین حال از شوخ‌طبعی خوبی هم استفاده می‌کند.

مستند بلند سینمایی «رویاهای دم صبح» در سال 2016 به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهرداد اسکویی ساخته شد و داستان نوجوانان دختر زیر 18 سالی را تعریف می‌کند که در کانون اصلاح و تربیت شهر تهران تحت نظارت هستند. این فیلم سومین قسمت از مستندهای سه‌گانه اسکویی است که بعد از «روزهای بی‌تقویم» و «آخرین روزهای زمستان» از راه رسید.

این فیلم در سی‌ و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و شصت‌ و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلیناله آلمان در بخش مسابقه برگزیده شد و مهرداد اسکویی در جشنواره ترو فالس آمریکا با بردن جایزه ترو ویژن به عنوان برترین مستندساز سال 2016 جهان برگزیده شد.

این فیلم تا به حال موفق به کسب افتخاراتی از جشنواره لیبرته بلژیک و جشنواره «پیامی به بشریت» روسیه نیز شده و در ایالات متحده در لس‌آنجلس، کلیولند، شیکاگو و نیویورک به نمایش درآمده است.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده: مهرداد اسکویی، مدیر تصویر برداری: محمد حدادی، تدوینگر: امیر ادیب پرور، طراحی و میکس صدا: حسین مهدوی، صدابردار: پارسا کریمی، مدیر تولید: وحید حاجی لویی، مشاور کارگردان: بابک کریمی، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره چیان، سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: علی رضا قاسمی، عطا مهراد، سیاوش جمالی، مدیر پخش بین الملل: نسرین میرشب (کمپانی دریم لب فیلمز).

57241