دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در مراسم اختتامیه جشنواره زیست فناوری که امشب در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: از آغاز فعالیت ما در حوزه زیست فناوری زمان زیادی نمی گذرد و اول راه این جریان علمی هستیم .

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته به صورت جهشی و تصاعدی روی فعالیت هایی که با رفاه زندگی مردم تاثیر گذار است سرمایه گذاری می کنند، گفت: کشور ما انرژی نهفته فراوانی دارد ولی باید این انرژی آزاد شود.

مخبر دزفولی افزود: چرا در موضوع بیوتکنولوژی دو دستگی وجود دارد، مگر ما چقدر ظرفیت بالفعل داریم. باید توجه داشته باشیم که نباید مانع پیشرفت دانشمندان مان شویم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعتباراتی که در حوزه زیست فناوری با سختی حاصل می شود، اظهار داشت: کشور ما بیشتر واردات محور است تا صادرات محور، از همین رو باید در بیوتکنولوژی هم صادرات داشته باشیم زیرا میزان صادرات کنونی در این حوزه کم است.

مخبر دزفولی گفت: در کشور ما برای واردات مشکل خاصی وجود ندارد اما به محض اینکه یک جریان محقق و دانش بنیان قصد کار داشته باشد با هزار نوع قانون و قاعده مواجه می شود.

وی با بیان اینکه حوزه زیست فناوری نیاز به رگولاتوری دارد، تا بازار جدیدی در این حوزه ایجاد شود، خاطر نشان کرد: نباید تنها به راه اندازی شرکت های دانش بنیان بسنده کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از راهکارهای رفع مشکلات موجود در حوزه بیوتکنولوژی همدلی و ارائه مشاوره در زدودن قوانین و مقررات زائد و همراه کردن مسئولان است، گفت: وقتی یک محصول دانش بنیان نیاز منطقه را برطرف کرد جای خوشحالی دارد.