نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حاشیه  هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مصوبات این جلسه ساماندهی شهرک‌های صنعتی غیر مجاز است که در همین زمینه 11 شهرک فعالیت غیر مجاز داشتند.

وی در ادامه افزود: با پیگیری های صورت گرفته در سال 95 و با توجه به مصوبه هیئت وزیران ساماندهی شهرک‌های صنعتی غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: از 11 شهرک صنعتی غیر مجاز، 7 واحد نسبت به اخذ مجوز و پروانه کسب اقدام کردند و قرار است فعالیت این 7 شهرک صنعتی مجاز شود، همچنین فعالیت 5 شهرک صنعتی دیگر بدون احتساب فعالیت غیر مجاز 11 شهرک صنعتی در حال بررسی است.

ترکی عنوان کرد: به زودی این 11 شهرک صنعتی غیر مجاز تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌هایی انجام شده در بخش صنوف، مشخص شد که 110 هزار واحد غیر مجاز فعالیت دارند، در این راستا مقرر شده تا پایان برنامه ششم توسعه آن دسته از واحدهای صنفی که قابلیت فعالیت دارند، پروانه کسب دریافت کنند، لذا بعد از زمان تعیین شده پرونده فعالیت 110 هزار واحد غیر مجاز بسته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران عنوان کرد: همچنین در ادامه این جلسه درباره نقل و انتقال واحدهای آلاینده به 5 نقطه شهر تصمیم گیری شد، در حال حاضر جا‌نمایی آن انجام شده و مقرر شده تا واحد‌هایی همچون واحدهای تولیدی پوشاک و واحدهای تولیدات تزئینی که آلایند‌گی بیشتری دارند به اطراف تهران منتقل شوند و همچنین برای بخش پوشاک در شهرک صنعتی قر‌چک، 350 هزار متر زمین اختصاص داده است.

ترکی در پایان گفت: در بحث گردشگری و صنعت نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم که با توجه به سیاست‌ها و ر‌اهبردهای تعیین شده اجرایی می‌شوند.