حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: به دلیل گرمای هوا از امروز تمهیدی اندیشیده شده که ضمن رعایت جوانب مسائل شرعی زائران ورودی جده به هیچ وجه ازاتوبوس‌های روباز یا اصطلاحا مکشوف برای انتقال هموطنان به میقات جحفه و سپس شهر مکه استفاده نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر حساسیت ایام تشریق نقطه اوج موسم حجاست، گفت: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای تسهیل امور اجرایی در ایام تشریق انجام شده که قطعا انضباط تشکیلاتی و توجه و جدیت مدیران مجموعه ها و مدیران کاروان ها به دستو العمل های اجرایی، و از همه مهم‌تر اطلاع رسانی به حجاج در خصوص برنامه های عرفات و مزدلفه و منا کارها را روان‌تر می‌کند.

محمدی با اشاره به جدول زمان‌بندی خروج از عرفات، تاکید کرد: اگر حجاج نسبت به این زمان‌بندی اطلاع داشته باشند و از قبل بدانند که مثلا تا ساعت ۱۰ شب در عرفات خواهند بود، قطعا به خوبی با مدیر کاروان و مجموعه همراهی می کنند تا برنامه ها به درستی انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به الزام حضور همه کاروان‌ها در شب دهم در منطقه مشخص شده برای حجاج ایرانی در مشعر تصریح کرد و گفت: همه مدیران کاروان ها باید حجاج خود به غیر از وقوف اضطراری را در شب دهم در مزدلفه در منطقه تعیین شده مستقر کنند تا ضمن استراحت به سهولت از امکانات بهداشتی و دیگر خدمات بهره مند شوند. 

وی ادامه داد: کاروان ها پس از نماز صبح مجاز به خروج از منطقه خاص ایران هستند.