سرهنگ یعقوب صفاری از نجات جان دختر 3 ساله روستایی از مرگ حتمی توسط نیروهای سپاه شهرستان سقز خبر داد و اظهار داشت: روز دوشنبه (دوم مرداد ماه) نیروهای این سپاه در حال گشت‌زنی در کوه‌های بخش سرشیو حوالی "روستای حاج‌ممدان" بودند که یکی از نیروها متوجه سرخوردن وسیله‌ای از روی تپه‌ای به سمت پایین می‌شود.

وی گفت: نیروهای سپاه پس از مشاهده این صحنه به سرعت به سمت آن تپه می‌روند و متوجه می‌شوند که یک دختر بچه 2 الی 3 ساله بوده که از روی تپه به سمت پایین سرازیر شده است.

فرمانده سپاه شهرستان سقز تصریح کرد: خوشبختانه نیروهای ما به موقع در محل حاضر شدند اما اگر کمی دیرتر رسیده بودند وی به داخل دره سقوط می‌کرد.

وی گفت: نیروهای این تیم پس از اطمینان از سلامتی دختر بچه پیدا شده، به دنبال خانواده آن کودک تمام منطقه را دید زدند اما کسی را در آن حوالی پیدا نکردند و به ناچار به داخل روستا برگشتند و پس از پیدا کردن منزل پدری توسط مردم روستا، آن را تحویل خانواده خود دادند.

صفاری افزود: نکته جالب اینجا بود که خانواده این دختر کوچولو اصلاً از گم شدن فرزندشان خبر نداشتند! و وقتی نیروهای سپاه موضوع را برای آنان توضیح دادند، کاملاً شوکه شده بودند و در نهایت از زحمات این تیم تشکر و قدردانی کردند.

وی اظهار کرد: این دختر بچه قریب به 2 الی 3 کیلومتر از محل سکونت خود دور شده بود.