سید پرویز فتاح باب یان اینکه ملاک ارزیابی کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی در پایان هر سال، میزان توانمندی و اشتغال خانواده های تحت پوشش است گفت: طبق برنامه تا پایان امسال ۱۰۰هزار خانوار بعداز توانمند سازی و خودکفایی کامل از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات حوزه اشتغال در کمیته امداد بر همه فعالیت ها ارجحیت دارد، گفت: یکی از افتخارات کمیته امداد در ارائه آمار و گزارشات حوزه اشتغال به مجلس و دولت ارائه آمار واقعی و شفاف از توانمندی و خروج خانواده ها از چرخه حمایتی این نهاد است.

فتاح  با تاکید بر ارائه آمار دقیق و شفاف از عملکرد کمیته امداد گفت: در سال گذشته همه اهداف مد نظر کمیته امداد در حوزه اشتغال محقق شد که برای تحقق این اهداف در سال جاری به تلاش جهادی همه همکاران نیاز است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه فعالیت های  کمیته امداد برنامه محور است، گفت: اگر برنامه محور بودن در کشور ما نهادینه شود دستیابی به اهداف نظام نیز آسان تر انجام می شود.

فتاح همچنین  درباره آمار اشتغال مددجویان تحت حمایت ازطریق موسسات کاریابی توضیح داد: در سال گذشته و از طریق موسسات کاریابی ۲۰ هزار نفر از مددجویان مشغول به کار شدند که توجه به اشتغال مددجویان از طریق این موسسات باید بیش ازپیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به طرح های کمیته امداد در حوزه اشتغال و  واگذاری تراکتور و خودرو وانت زامیاد به مددجویان تحت پوشش در جهت اشتغال زایی  آنها تاکید کرد: اشتغال زایی در استان ها باید با توجه به ظرفیت های آن منطقه و  اجرایی شود.

فتاح از بانک های عامل سراسر کشور و همچنین استانداران همه استان ها به دلیل همراهی با کمیته امداد تشکر کرد و گفت: سال گذشته حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتتغال زایی به ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش پرداخت شد که نتیجه آن خروج تعداد زیادی از خانواده ها از چرخه حمایتی کمیته امداد بود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اجرای طرح های اشتغال زایی در روستاها و مناطق محروم، افزود: ۵۵ درصد مددجویان تحت حمایت را ساکنان روستاها و ۴۵ درصد را مددجویان شهری و حاشیه شهرها تشکیل می دهند که بر این اساس امداد رسانی به مددجویان روستایی و ایجاد طرح های اشتغال زایی درروستاها و مناطق محروم در اولویت قرار دارد.