امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: گذر موج بارشی و جریانهای خنک شمالی که از اواخر وقت روز دوشنبه وارد کشورمان شده امروز بخشهایی از گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجانها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بروز بارشهای پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه نیز بارش پراکنده باران در شرق گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: عصر روز پنج‌شنبه نیز در استانهای گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و رگبار باران پدید خواهد آمد و از اواخر همین روز نیمه غربی کشور و سواحل خزر با افزایش دما مواجه خواهند شد.

نقشینه افزود: طی سه روز آینده در جنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط استانهای خوزستان، ایلام و بوشهر با باد و گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه درشرق کشورگاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی مناطق بویژه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با 50 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با هشت درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 38 درجه بالای صفر رسید و روند تسبی افزایش دما در روزهای آتی نیز ادامه می‌یابد.

نقشینه همچنین به روند افزایش دما از اواخر وقت روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده اشاره کرد و گفت: هموطنان با توجه به افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما به مصرف انرژی در نقاط مختلف کشور دقت کافی را داشته باشند.

وی نسبت به خطر آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع شمال کشور و جنگلهای زاگرسی هشدار داد و گفت: افزایش دما و وزش بادهای گرم احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و جنگلها را افزایش می‌دهد از این رو هموطنانی که در تعطیلات آخر هفته به مراتع و یا جنگلها مراجعه می‌کنند باید از سهل‌انگاری و روشن کردن آتش خودداری کنند.