هادی هاشمیان درآئین تکریم و معارفه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان در گرگان افزود: کار وکلا برای مردم است وباید با مراجعین صادق باشند و از شرایط اضطراری و مشکلات آنان بر اساس مصالح و منافع خود بهره برداری نکنند.
وی؛ آشنا نبودن با مسائل حقوقی را علت نیمی از نارضایتی ها از دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: آشنا نبودن مردم به قوانین و مقررات علاوه بر سرگردانی آنها در راهروی دادگاه ها و طولانی کردن فرآیند رسیدگی، در برخی پرونده ها نیز سبب طی چند باره مسیر رسیدگی به علت تشکیل نادرست پرونده ها می شود.
به گفته وی؛ باید شرایط دسترسی مردم به وکیل را به بهترین شکل ممکن برای آحاد جامعه فراهم کنیم، زیرا هنوز بخشی از افراد جامعه به دلیل تنگناهای معیشتی از دسترسی به وکیل محروم هستند.
هاشمیان گفت: وکلاتحلیل واقع بینانه ای از پرونده موکلان خود ارائه دهند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق، قدرت انتخاب را به افراد واگذار کنند.
رییس دادگستری کل گلستان؛ شغل وکالت را شریف بیان کرد و از کانون خواست شئونات شغلی را برای وکلا تشریح کنند و تخلفاتی که به شرافت این شغل لطمه می زند، را شناسایی و با متخلفان برخورد نمایند.
به گزارش ایرنا در اولین جلسه هیات مدیره دوره ششم کانون وکلای دادگستری گلستان که در محل کانون برگزار شد، با رای گیری مخفی، رئیس جدید کانون انتخاب و بقیه اعضای هیات مدیره بدین شرح معرفی شدند:
رضا سلیمانی رییس کانون، آنه محمد شاه نظری نایب رئیس، فرهاد توماج بازرس، علی مقسم منشی و غلامرضا ریاضی عضو اصلی