مناطق محروم حبیب الله مسعودی فرید گفت: سازمان بهزیستی کشور طرحی را برای مناطق حاشیه ای، روستاها، شهرستان‌ها و کلان شهر‌ها تدوین کرده است.

وی افزود: جهت تدوین یک طرح برای مناطق حاشیه ای، روستاها، شهرستان‌ها و کلان شهر‌ها حدود ۷ ماه کار کاشناسی صورت گرفته است و این طرح به زودی اجرایی می‌شود.

فرید با اشاره به اقدامات در دست اجرای سازمان بهزیستی برای مناطق محروم و حاشیه‌ای اظهارکرد: در این طرح از افراد آسیب دیده در مناطق محروم و ساکنین مناطق حاشیه‌ای حمایت خواهد شد تا مشکلات متعدد آن‌ها تا حدودی کاهش یابد. 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در برخی از مناطق حاشیه‌ای کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در ۳۰ منطقه حاشیه‌ای در شهرستان‌ها و همچنین ۳ استان کشور قطعی شده است.

وی در خصوص نوع خدمات در نظر گرفته شده برای مراکز جامع خدمات بهزیستی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات به معلولان و همچنین توزیع یک وعده غذایی گرم از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراکز جامع خدمات بهزیستی خواهد بود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه "در فاز نخست راه اندازی مراکز جامع خدمات مقرر شده این مراکز در ۳ استان کشور راه اندازی شوند" اذعان کرد: در مرحله اول راه اندازی مراکز جامع خدمات شاهد فعالیت مراکز در ۳ استان خراسان رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان خواهیم بود. 

وی خاطرنشان کرد: در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان چند پهنه حاشیه‌ای در نظر گرفته شده است که تا پایان شهریور این مراکز در این پهنه‌ها راه اندازی می‌شوند.