مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حوضه رودخانه‌های شرقی و جنوبی استان و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی در استان گیلان پیش بینی می‌شود.

 

بهمن کمانگر با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده عبور امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است اظهار داشت: با تقویت ناپایداری، امشب در بعضی از نقاط به‌ویژه ارتفاعات شرقی و جنوب شرقی استان، بارش رگبار باران گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه با توجه به نوع فعالیت توده هوای موثر بر منطقه، افزایش موقتی سرعت باد و وقوع رعد و برق نیز در این نواحی محتمل است گفت: به مردم و مسافران توصیه می‌شود از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند.

 

کمانگر با اشاره به اینکه با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری فصل بهار که می‌تواند گاهی شدید باشد افزود: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حوضه رودخانه‌های شرقی و جنوبی استان و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی، دور از انتظار نیست.

 

وی گفت: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها، سازمان آتش نشانی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، پلیس راه و راهور تمهیدات لازم را به‌عمل آورده و توصیه‌های کارشناسی خود را صادر کنند.