سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان هشدار داد.

 

 

این سازمان روز دوشنبه اعلام کرده است: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها همچنان در روز چهارشنبه این هفته در استان‌های مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شرق تهران همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی استان یزد دور از انتظار نیست از این هموطنان به توصیه‌های ایمنی توجه جدی دشاته باشند.

مهم‌ترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقتی در این مناطق است و به هموطنان عزیز توصیه می‌شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه ریزی و انجام سفر یا تردد در استانهای اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.

همچنین روز سه شنبه (فردا) با نفوذ جریان‌های شمالی، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد و روز چهارشنبه نیز هوای سرد دراین مناطق ماندگار بوده و در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه پیش بینی می‌شود.

با توجه به کاهش دما، مه آلودگی و بارش باران و برف اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی از اواخر روز سه شنبه تا صبح پنجشنبه این هفته دور از انتظار نیست از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آید.

سازمان هواشناسی همچنین با توجه به بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب استان آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، شمال لرستان، شمال زنجان و شمال قزوین روز دوشنبه (امروز) هشدار داد.