ساعت 10:30 صبح 27 فروردین مأموران کلانتری 163 ولنجک در اتوبان نیایش – تقاطع چمران به چهار سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند. 

پس از توقف پراید و در بازرسی اولیه مأموران موفق به کشف یک قبضه قمه ، دو قبضه چاقوی 30 سانتی متری ، یک رشته زنجیر به همراه چند دستگاه گوشی تلفلن همراه و همچنین مدارک شناسایی و کارت های عابربانک متعلق به افراد غیر از چهار سرنشین پراید شدند. 

با دستگیری چهار جوان به نام های فرهاد ، کامران ، سامان و حمید ( هر چهار نفر 17 ساله ) و اعتراف اولیه ی آنها به مسروقه بودن اموال کشف شده ، پرونده مقدماتی با "سرقت های بعنف" تشکیل و پرونده به دستور معاون ارجاع دادسرای ناحیه 29 تهران ، برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بهره گیری از اموال بدست آمده از متهمان ( مدارک شناسایی ) موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که تمامی آنها به شیوه ای مشابه مورد ضرب و جرح ، تهدید و نهایتا سرقت به عنف اموال قرار گرفته بودند. 

پیرمردی 60 ساله پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی دقیق و کامل متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:در ساعت 8صبح  از پل مدیریت به مقصد خیابان مطهری ، سوار یک پراید با چهار سرنشین جوان شدم. سه سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من نیز در صندلی جلو ؛ پس از حرکت و طی مسافتی کوتاه ، ناگهان سرنشینان عقب به گونه ای به من حمله ور شدند که تیزی چاقو را زیر گلویم احساس کردم . آنها با وجود سن کم ، بسیار خشن بودند ؛ یک نفر از آنها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دو نفر دیگر ، در حالی که آنها نیز چاقو در دست داشتند ، با تهدید اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه ، عابربانک و رمز آن و دو میلیون تومان پول همراهم کردند. نهایتا در اتوبان نیایش ، مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند. 

متهمان که هر چهار نفر آنها بچه محل یکدیگر در منطقه قلعه حسن خان هستند، در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده فرحزاد ، میدان کتابی ، نیایش و ... اعتراف کردند که با تجمیع پرونده های سرقت مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها مالباخته ای شدند که متهمان اقدام به زورگیری از آنها کرده بوند. 

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سن زیر 18 سال متهمان ، قرار قانونی از سوی مقامقضایی صادر و هر چهار متهم تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند اما همچنان پرونده آنها برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است ؛ لذا از  شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط چهار سرنشین جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفتند ، دعوت می شود تا برای شناسایی تصاویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.