بهنام سعیدی سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار داشت: در پی ورود سامانه بارشی در روز پنج شنبه( 24 فروردین) و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها هشدارهای لازم از سوی سازمان هواشناسی ،صدا و سیما و مقامات محلی اطلاع رسانی عمومی شد.
 
وی در ادمه  افزود: در پی وقوع این سیلاب به اماکن مسکونی، مزارع کشاورزی و زیرساخت های حیاتی خساراتی وارد شد و متأسفانه تعدادی از هموطنان نیز در استان های متاثر از سیلاب جان خود را ازدست دادند و تعدادی هم مفقود شدند.
 
سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: طبق آخرین آمار بیش از 5هزار و 100نفرامداد رسانی شدند و بیش از410 نفر اسکان اضطراری یافتند، همچنین برای 270 واحد مسکونی تخلیه آب انجام شده است و اقلام امدادی نیز در میان آسیب دیدگان توزیع شد.
 
سعیدی در خصوص آخرین  تعداد جانباختگان حادثه سیلاب استان های شمال غربی،  گفت: تعداد فوتی ها در آذربایجان شرقی36 نفر، در کردستان 5 نفر گزارش شده که (یک نفر براثر سقوط به رودخانه، 4 نفر بر اثر رانش زمین و ریزش صخره ) بوده و همچنین در آذربایجان غربی یک نفر مفقود گزارش شده است و تلاش ها برای یافتن آن فرد در حال ادامه است.
 
وی با اشاره به تعداد سوله های موجود در سطح کشور بیان کرد: 280 سوله با هدف امداد رسانی در سطح کشور به بهره برداری رسیده و در تلاش هستیم این تعداد را با تامین منابع مالی افزایش دهیم.
 
سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: به محض وقوع سیلاب دستگاه های مسئول کشوری، استانی و شهرستانی مانند نیروهای مسلح، دستگاه های نظامی و انتظامی استاداری ها و فرمانداری ها، سازمان بسیج مستضعفین، شورای هماهنگی سازمان مدیریت بحران تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر، اورژانس، ارتش، سپاه، ادارات کل آب، برق، گاز و مخابرات، شهرداری ها، جهاد کشاورزی برای رسیدگی سریع به آسیب دیدگان حادثه حضور یافتند.
 
گفتنی است: حادثه وقوع سیلاب در روز جمعه هفته گذشته 6 استان و 18 شهرستان را متاثر کرد.