«علی کاظمی» با اشاره به این‌که این حادثه در ساعت 2:10 بامداد امروز در یکی از منازل مسکونی روستای جنگاه واقع در کیلومتر 10 محور تربت‌جام به فریمان رخ داده است، اظهار کرد: این انفجاربه علت نشت گاز و بی‌احتیاطی ساکنان منزل که در سفر زیارتی عتبات عالیات بودند، به‌وقوع پیوسته است.

وی با بیان این‌که مجموع فوتی‌ها و و مصدومان این حادثه از خانه همجوار محل وقوع انفجار بوده‌اند، ادامه داد: متأسفانه قبل از خروج از منزل نکات ایمنی رعایت نشده و شدت انفجار به حدی بوده که واحد مسکونی هم‌جوار این خانه را هم تخریب کرده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام با اشاره به این‌که مصدومان این حادثه دو مرد 57 و 23 ساله هستند، تصریح کرد: هم‌چنین سه نفر از حادثه‌دیدگان که توسط ساکنان محل به بیمارستان سجادیه تربت‌جام منتقل شده بودند، متأسفانه به‌علت شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند، یکی از آن‌ها یک زن 17 ساله است و هویت دو فوتی دیگر نیز تاکنون مشخص نشده است.

کاظمی با بیان این‌که پس از اعلام گزارش حادثه به سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی نیروهای امدادگر و نجاتگر پایگاه امدادی مرکزی تربت‌جام بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده‌اند، یادآور شد: عملیات این حادثه در مدت زمان کمتر از 20 دقیقه و با مشارکت آتش‌نشانی و اورژانس تربت‌جام انجام شد.

وی افزود: عوامل آتش‌نشانی نسبت به دفع حریق، عوامل جمعیت هلال‌احمر نسبت به خارج کردن مصدومان از زیر آوار و عوامل اورژانس 115 نسبت به انتقال آن‌ها به بیمارستان سجادیه تربت‌جام اقدام کردند.