طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش مطالبات معلمان سراسر کشور در بحث حقوق و عیدی کارکنان قراردادی، حقوق سربازمعلم‌ها و حق‌التدریس نیروهای آزاد که از مهر سال 95 پرداخت نشده بود، در روزهای پایانی سال گذشته پرداخت شد.

طبق اعلام منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، اعتبار قابل قبولی از سوی دولت برای پرداخت مطالبات معلمان تأمین شد و استان‌های مختلف کار واریز این وجوه را به حساب افراد آغاز کردند.

اما طبق اعلام برخی معلمان حق‌التدریس استان کرمان، هیچ رقمی تا به امروز اول فروردین 96 به حساب آنها واریز نشده است و آن‌گونه که این افراد می‌گویند از مهر سال 95 تا به امروز هیچ حقوقی را دریافت نکرده‌اند.

مجاوری در این رابطه به تسنیم گفت: تمام استان‌ها برای پرداخت مطالبات معلمان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و لیست‌های مربوطه را به بانک‌های عامل تحویل داده‌اند و حتی تا ساعت 2 بعدازظهر روز گذشته نیز کار واریز در برخی از استان‌ها در حال انجام بود.

وی افزود: طبق پیگیری‌ای که از استان کرمان انجام دادیم، لیست مربوطه 2 روز قبل به بانک عامل ارائه شده است اما به‌دلیل تعطیلی واریز به حساب معلمان صورت نگرفته که تا چند ساعت آینده این کار عملیاتی می‌شود.

به گزارش تسنیم، موضوع دیگری که از سوی معلمان در حال پیگیری است بحث پرداخت مطالبات حق‌التدریس نیروهای رسمی است که طبق اعلام آموزش و پرورش مطالبات مربوط به امتحانات، انتخابات و حق‌التدریس نیروهای رسمی به بعد از تعطیلات موکول شده است.