علیرضا قاری قرآن در دویست و نوزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فوت جان‌باختگان حادثه مترو اظهار داشت: زمان وقوع حادثه با زمان استراحت افرادی که در محل حادثه بودند، مقارن شد و تنها 3 نفر از افراد درگیر حادثه شدند.

وی بابیان اینکه احتمال وقوع حادثه بدتری نیز وجود داشته است، افزود: اگر زمان وقوع حادثه تنها اندکی متفاوت بود، تمامی افراد که حدود 17 نفر بودند در زیر آوار می‌ماندند و با توجه به حجم زیاد خاک و نوع ریزش، احتمال فوت آن‌ها بسیار بود.

قاری قرآن چگونگی وقوع حادثه را مورداشاره قرار داد و گفت: خروج TBM در میان دو ایستگاه مربوطه در حال انجام بود و مقداری از دستگاه نیز در روز چهارشنبه از محل خارج‌شده بود، که متأسفانه روز 5شنبه به دلیل رانش خاک و بی‌دقتی پیمانکار، دچار حادثه شد.

وی بابیان اینکه تنها حصار خود کارگاه و حفره تونل دچار ریزش شده بود، ادامه داد: مشاور کارفرما خواستار بررسی علت حادثه و اعلام نتیجه شد، بنابراین علت وقوع حادثه همچنان در دست بررسی قرار دارد.

سرپرست سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی زیرزمینی زیادی در سطح شهر وجود دارد، گفت: از 6 ایستگاه مترو تنها یک ایستگاه در زیرزمین نیست، و با توجه به شرایط آنجا، مشکلات بسیاری وجود دارد، پس لازم است مباحث ایمنی از سوی پیمانکار با دقت بیشتری انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه مترو قم ازجمله پروژه‌های بی‌حادثه مترو در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مترو قم در مراحل پایانی دچار حادثه شد و فوت دو نفر از افراد این قرارگاه را رقم زد، که امیدواریم علت حادثه به‌زودی مشخص شود.