فست فودها به یکی از مورد علاقه ترین غذاها در سراسر دنیا تبدیل شده است، در بسیاری از کشورها برند موادغذایی مک دونالد یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین فست فودها محسوب شده اما جالب است بدانید که این برند مشهور جهانی حاوی موادشیمیایی مضر و بسیار خطرناکی بوده که سلامتی را به خطر انداخته و اگر مردم از آن مطلع باشند دیگر لب به ساندویچ های خوشمزه اما سرطانزا این برند نمی زنند.

 

1. آمونیوم سولفات: این ماده شیمیایی در نان همبرگر مک دونالد  پیدا شده و موجب سوزش معده، اسهال، تهوع و اختلال هورمونی می شود.

 

این ماده شیمیایی در کودها و مواد مقاوم در برابر حرارت و حتی برخی آفت کش ها استفاده می شود.

 

2. روغن سیلیکون: این روغن برای تولید لنزهای تماسی، درزبندی، بتونه کاری و روغن ایمپلنت های بدنی مرود استفاده قرار می گیرد که در ناگت های مرغ دیده شده است.

 

3. سیستئین-ال: این روغن در روند تولید مو و پر مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد که عامل ابتلا به  یبوست، اسهال، استفراغ، بثورات پوستی، تب، سردرد، خواب آلودگی، فشار خون پایین و مشکلات کبدی می شود. این ماده در گوشت ونان های نرم ساندویج ها مورد استفاده قرار گرفته است.

 

4. TBHQ: این ماده  در مواد آرایشی یافت شده و مصرف آن خطر ابتلا به سرطان معده و آسیب به در ان ای را در پی داشته و حتی باعث مرگ می شود.

 

5. پروپیلن گلیکول: این ماده در ضد یخ ها، سیگار الکترونیکی استفاده می شود که مصرف آن موجب صدمه زدن به سیستم عصبی مرکزی شده و آلرژی چشم و پوست را تشدید می کند.

 

6.ترکیبات دارویی شیمیایی : برخی ترکیبات دارویی در محصولات مرغ مک دونالد دیده شده است.

 

7. دی متیل پلی سیلوکسان (Dimethylpolysiloxane): این ماده شیمیایی به منظور تولید لنزهای تماسی، در درزبندی، شامپو ها، ایمپلنت ها، لوازم آرایشی، کاشی های مقاوم در برابر حرارت استفاده می شود و در فیله مرغ و ماهی مک دونالد ، ناگت مرغ و سیب زمینی سرخ شده دیده شده است.

 

8. کارمینیک اسید: این ماده شیمیایی مضر در رنگ غذاهای مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف آن موجب بروز واکنش های آلرژیک شدید می شود.

 

9. سلولز: این الیاف چوب را متاسفانه برخی برندها  به مواد غذایی مانند پنیر، سس سالاد، کلوچه و شربت توت فرنگی اضافه می کنند تا حجم ماده غذایی اضافه شود.

 

10. دی اکسید سیلیکون: این ماده شیمیایی در ساخت شیشه، فیبرهای نوری و سیمان مورد استفاده قرار می گیرد که متاسفانه در برخی مواد غذایی دیده شده است.